هشدار پلیس فتا درباره فروش سؤالات درسی و كنكور

0
هشدار پلیس فتا درباره فروش سؤالات درسی و كنكور

 رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری گفت: برخی از مجرمان سایبری اقدام به فروش سؤالات غیرواقعی امتحانات نهایی و كنكور سراسری و آزاد می‌نمایند. این افراد در فضای مجازی و بخصوص شبكه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات گسترده كرده و به دنبال كلاه‌برداری از نوجوانان و جوانان می‌باشند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از افزایش برخی از کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی و در مناسبت‌های خاص خبر داد و گفت: گاهی اوقات مجرمان سایبری در برخی از مناسبت‌ها از اعتماد کاربران فضای مجازی سوءاستفاده کرده و سعی می‌کنند آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

سرهنگ دوم مهدی شکیب افزود: یکی از مناسبت‌هایی که زمینه وقوع جرائم سایبری را برای این افراد سودجو فراهم می‌آورد، برگزاری کنکور و همچنین امتحانات نهایی دوره متوسطه می‌باشد. این افراد با انجام تبلیغات گسترده مبنی بر ارائه مشاوره، فروش سؤالات کنکور، انتخاب رشته و. سعی دارند نوجوانان و جوانان را ترغیب به انجام خواسته‌های خودنمایند.

وی ادامه داد: آمار بازدید از سایت‌ها و صفحات مشاوره درسی، دانلود سؤالات درسی و کنکور، مشاوره روانشناسی و... در این روز‌ها روندی رو به افزایش خواهد داشت. همین بازدید بالا زمینه را برای فعالیت مجرمانه فراهم می‌آورد تا کلاه‌برداران از کم‌توجهی و کم‌دقتی قربانیان نهایت سوءاستفاده را کرده و درنهایت اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت ببرند.

این مقام مسئول افزود: در سالیان گذشته پرونده‌هایی مبنی بر برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی قربانیان در پلیس فتا تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت که شاید علت اصلی آن‌ها شور و اشتیاق دانش آموزان و داوطلبان و همچنین خانواده آن‌ها برای قبولی در کنکور و عدم دقت در مواجهه با این‌گونه موارد بوده است.

سرهنگ شکیب تأکید کرد داوطلبان و خانواده آن‌ها باید در این ایام بیش از گذشته نسبت به وقایع صورت گرفته در این زمینه دقت داشته باشند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در این ایام شاهد بارگذاری سایت‌ها و کانال‌های مشاوره امور تحصیلی و انتخاب رشته و... باشیم. سایت‌ها و صفحات جعلی که باهدف کلاه‌برداری از داوطلبان با تبلیغات کذب و غیرواقع و البته جذاب کاربران را به سایت‌هایی که درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) دارند هدایت می‌نمایند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری افزود: برخی از مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و اقدام به فروش سؤالات غیرواقعی امتحانات نهایی و کنکور سراسری و آزاد می‌نمایند. این افراد در فضای مجازی و بخصوص شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات گسترده کرده و به دنبال کلاه‌برداری از نوجوانان و جوانان می‌باشند.

سرهنگ شکیب در توصیه به دانش آموزان و داوطلبان کنکور تأکید کرد: به‌هیچ‌عنوان فریب این‌گونه تبلیغات را نخورده و به درخواست‌های آنان توجه نکنند. در این‌گونه موارد معمولاً سؤالات سال‌های گذشته در دسترس کاربران قرارگرفته و مبالغ بسیار زیادی از کاربران کلاه‌برداری شده است.

وی همچنین تأکید کرد: داوطلبین دانشگاه‌ها مراقبت لازم در خصوص مواجهه با سایت‌ها و درگاه‌های بانکی فیشینگ را مدنظر قرار داده تا دچار آسیب و خسارت نشوند. ضمناً از در اختیار قرار دادن اطلاعات بانکی خود و سایر افراد خانواده به دیگران که امکان هرگونه سوءاستفاده و انجام برداشت غیرمجاز از جانب سودجویان را فراهم خواهد نمود، خودداری کنند .

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به حضور مقتدر پلیس فتا در فضای مجازی و رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی گفت: همکاران بنده در پلیس فتا با رصد‌های شبانه‌روزی خود به دنبال افزایش امنیت سایبری شهروندان است .

سرهنگ شکیب در انتها از هم‌وطنان عزیز خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,622 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir