طرح خواهر خواندگی درمدارس کم برخوردار اجرا می شود

0
طرح خواهر خواندگی درمدارس کم برخوردار اجرا می شود

سید محمد بطحایی شامگاه در سفر به شهرستان دماوند و دیدار با دانش آموزان آموزشگاه شبانه روزی دخترانه فلق و نرجسیه شهر کیلان با اشاره به طرح خواهرخواندگی مدارس در جمع خبرنگاران گفت: این طرح با هدف تقویت برابری آموزشی بین مدارس برخوردار و مدارس کم‌برخوردار و محروم، افزایش روحیه تعاون، همدلی و هم افزایی و استفاده بهینه از امکانات موجود اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود یکصد مدرسه در کل کشور در این طرح شرکت می کنند، بیان کرد: این طرح هم اکنون با شتاب بیشتری در حال اجرا است و مقرر شده در استان های محروم همچون استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان و … اجرایی شود.

استان تهران ضعیف ترین استان ها در بخش سرانه مطلوب فضاهای آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: به نظر می رسد استان تهران یکی از مناطق برخوردار از لحاظ امکانات آموزشی در سطح کشور است ولی اینگونه نبوده و اگر سرانه مطلوب فضاهای آموزشی را در سطح کشور رتبه بندی کنیم، استان تهران ضعیف ترین استان ها است.
وی ادامه داد: گرچه از این لحاظ در شرایط نامطلوب قرار گرفته ولی ظرفیت مردمی و خیرین خوبی در منطقه وجود که امید است با توجه به اعتبارات تخصیصی بتوانیم این مهم را مرتفع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به وجود برخی ناهماهنگی ها بین مراکز مختلف پیش دبستانی و مهدهای کودک در ارائه خدمات، خاطرنشان کرد: دوره پیش دبستانی به ۲ دوره اول و دوم تقسیم می شود و تابع یک سری برنامه رسمی ابلاغ شده است.
بطحایی ادامه داد: مهدهای کودکی که اجازه برگزاری دوره پیش دبستانی را ندارد، در صورت انجام این مهم مرتکب تخلف شده اند که در تلاش هستیم هماهنگی های لازم بین وزارت کار و سازمان بهزیستی در جهت رفع این مشکل صورت گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بخشی از نارسایی ها مربوط به مهدکودک هایی است که مکلف به برگزاری دوره پیش دبستانی نیستند ولی به درخواست اولیا ، آموزش های پیش دبستانی به فرزندان آنان که هنوز از لحاظ رشد به مرحله کافی نرسیده اند، ارائه می دهند که قطعا مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

مسئولین مدارس اولیای دانش آموزان را مجبور به دادن کمک نقدی نکنند

وزیر آموزش و پرورش در ادامه نیز به موضوع دریافت کمک و مبالغ نقدی مدارس از خانواده های دانش آموزان اشاره کرد و افزود: از یک سو مدارس برای اداره امور خود نیازمند اعتبارات کافی هستند که دولت توانایی تامین آن را ندارد و از سوی دیگر اولیای دانش آموزان به دلیل پرداخت مالیات از این مهم گله مند هستند.
وی با بیان اینکه مطابق اصل ۳۰ قانون اساسی باید آموزش به صورت رایگان انجام شود، گفت: مدارس به هیچ عنوان نباید گرفتن کمک از اولیای دانش آموزان را اجباری کنند ولی از خانواده ها می خواهیم در امر خدمت رسانی و توسعه بخش تعلیم و تربیت یاری رسان باشند.

بطحایی در ادامه با اشاره به حضور خود در جمع دانش آموزان آموزشگاه شبانه روزی دخترانه فلق و نرجسیه شهر کیلان، گفت: در این سفر با همکاران خود و دانش آموزان دیداری داشتم و آنان نیز مشکلات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیم میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که به دلیل عدم دسترسی به مدرسه در منطقه تحت پوشش، در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند و این افتخاری برای مدارس شبانه روزی است که توانسته اند نرخ تحت پوشش را بالا برده و دانش آموزان را حمایت کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,098 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir