دانشگاه فرهنگیان باید سالانه 50 هزار نیرو جذب و تربیت کند

+1
دانشگاه فرهنگیان باید سالانه 50 هزار نیرو جذب و تربیت کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازنشستگی شمار قابل توجهی از نیروهای آموزشی در آموزش و پرورش، می گوید که دانشگاه فرهنگیان برای جبران خلا ناشی از این موضوع باید سالانه 50 هزار نیرو را جذب و تربیت کند.

محمد مهدی زاهدی در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش با موضوع بررسی تطبیق سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش با رهنمودهای مقام معظم رهبری، و همچنین چالش نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: در ابلاغ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در سال 92 به اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و رفع مشکلات معیشتی آن‌ها، بازمهندسی ساختار اداری در تمام سطوح، تربیت نیروی انسانی توانمند اشاره شده است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به ایجاد سازوکارهای لازم برای جذب و نگهداشت استعدادهای برتر در رشته‌های تربیت معلم، ایجاد نظام ارزیابی صلاحیت معلمان، بازمهندسی سیاست‌ها و بازتنظیم اصول حاکم بر برنامه درسی تربیت معلم با تاکید بر کارورزی و ارتقای سطح معلمات و ارتقتی شیوه‌های جذب، تربیت و نگهداشت معلمان اشاره شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 91 دانشگاه فرهنگیان 25 هزار نیرو جذب کرد و سال بعد این جذب نیرو به 17 هزار نفر رسید تا سال گذشته ورودی به دانشگاه فرهنگیان به 3500 نفر رسید.

زاهدی ادامه داد: براساس آمار وزارت آموزش و پرورش، در شش سال آینده حداقل 300 هزار بازنشسته داریم. برای جذب و تربیت نیرو توسط دانشگاه فرهنگیان باید 50 هزار نفر در سال جذب و تربیت شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر دور نگه داشتن آموزش و پرورش از دسته‌بندی‌های سیاسی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان سیاسی اداره شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تقویت دانشگاه فرهنگیان باید کادر علمی قوی برای آن داشته باشیم گفت: اداره سیاسی آموزش و پرورش و برخی دیگر از دستگاه‌های فرهنگی ظلم است.

وی همچنین درباره طرح تعطیلات زمستانی دو هفته‌ای مدارس نیز عنوان کرد: مجلس برای تقویم زمانی مدارس قانون دارد و هرگونه تغییر باید مصوبه مجلس را بگیرد، دولت لایحه بدهد و ما کار کارشناسی انجام دهیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,275 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir