جابجایی دانش آموزان پس از سنجش هوش امکانپذیر است

0
جابجایی دانش آموزان پس از سنجش هوش امکانپذیر است

وزیر آموزش و پرورش گفت:خانواده ها فرزندان خود را برای ورود به پایه هفتم در مدارس دولتی و غیر دولتی ثبت نام کنند و در صورت موفقیت سنجش هوش می توانند بدون هیچ مشکلی این دانش آموزان را به مدارس تیزهوشان منتقل کنند.

 

سید محمد بطحایی روز سه‌شنبه در حاشیه رونمایی از نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه باید به سمت برطرف کردن اختلالات یادگیری در مدارس برویم، گفت: آموزش و پرورش کماکان بر حذف آزمون از دوره ابتدایی اصرار دارد و از آنجا که کتاب های کمک آموزشی و آزمون ها از حد طاقت و توان بچه ها خارج شده باید تلاش کنیم تا این آفت را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه با حذف آزمون مدارس استعدادهای درخشان این نگرانی وجود داشت که مبادا دانش آموزان دارای هوش بالاتر آسیب ببینند و به فراموشی سپرده شوند؛ برای ورود دانش آموزان باهوش به پایه هفتم در مهرماه امسال قرار بر این شد که یک سنجش هوش و استعداد از دانش آموزان داوطلب ورود به این مدارس انجام شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : بر این اساس آزمون های تستی کنار گذاشته می شود و با حضور متخصصان و صاحبنظران از هوش دانش آموزان سنجش به عمل می آید.
بطحایی با اشاره به اینکه افرادی که حد قابل قبولی از استعداد را داشته باشند وارد مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی( تیزهوشان) خواهند شد، در خصوص برگزاری آزمون در برخی مدارس غیردولتی با وجود ممنوعیت این کار نیز یادآور شد : تعداد محدودی از این مدارس با طرح این مساله که مصوبه حذف آزمون به دست آنها نرسیده اقدام به برگزاری آزمون گرفتند که با آنها برخورد می شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: از موسسان مدارس غیردولتی نیز خواست با چنین اقداماتی تصمیم ارزشمند وزارتخانه مبنی بر حذف آزمون از دوره ابتدایی را خدشه دار نکنند.

اجرای سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران با حضور 2 هزار نفر

 
وزیر آموزش و پرورش گفت : توفیق حاصل شد تا تلاش هشت ماهه طرح سنجش شایستگی مدیران مدارس با همکاری جهاد دانشگاهی آماده شود و از امروز در سه استان کشور و با شرکت دو هزار نفر از مدیران این طرح اجرایی می‌شود.
بطحایی ادامه داد: این طرح گام جدی در بهبود کیفیت واحدهای آموزشی خواهد بود و تفاهم نامه امضا شده با جهاد دانشگاهی در این رابطه، کلیدی برای ارتقا شایستگی‌های نیروی انسانی توسط سازمان امور استخدامی است و راهبری این برنامه در سه سال آینده ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,065 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir