تشریح نحوه ورود دانش‌آموزان پایه هفتم به مدارس سمپاد

0
تشریح نحوه ورود دانش‌آموزان پایه هفتم به مدارس سمپاد

هوش و استعداد داوطلبان بدون تست و شرکت در آزمون سنجیده می‌شود و دانش‌آموزان با استعداد به مدارس سمپاد دعوت می‌شوند

 

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری سنجش هوش و استعداد بین داوطلبان پایه هفتم ابتدایی خبر داد و گفت که برای این سنجش نیازی به کتاب تست و آزمون نیست و افرادی که از حد قابل قبولی از استعداد برخوردارند برای پایه هفتم مدارس سمپاد دعوت می‌شوند.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد درباره نحوه ورود به مدارس سمپاد گفت: باید به سمتی برویم که اختلالاتی چون اضطراب را در مدارس کاهش دهیم. آموزش و پرورش کماکان مصر به حذف آزمون‌هایی است که به عناوین مختلف در دوره ابتدایی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: فشارهایی که به بچه‌ها وارد می‌شود از سطح توانشان خارج شده است که باید تلاش کنیم این آفت را رفع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به نگرانی ها درباره مدارس استعداد درخشان مبنی بر اینکه مبادا آنها که هوش برتر دارند در خلال این تصمیم به فراموشی سپرده شوند، گفت: برای مهر ۹۷ صرفا یک سنجش هوش و استعداد را از بین داوطلبانی که شرایط اعلامی را دارند گرفته می‌شود؛ بنابراین نیازی به کتاب تستی و آزمون نیست. بر این اساس افرادی که از حد قابل قبولی از استعداد برخوردارند برای پایه هفتم مدارس سمپاد دعوت می‌شوند.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه برای سال‌های آینده نحوه ورود پس از بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد تصریح کرد: سنجش هوش و استعداد برای مهر امسال صرفا متکی بر هوش و استعداد خواهد بود که روش‌ها در حال طراحی است.

بطحایی گفت: خانواده‌ها فرزندشان را فعلا در هر مدرسه‌ای که می‌خواهند ثبت نام کنند و نگران نباشند چرا که هر دانش‌آموزی که در پایه هفتم سمپاد پذیرفته شد، به مدرسه سمپاد ثبت نام‌شده منتقل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه چرا فعالیت سامانه حساب یکپارچه مدارس دوره قبلی متوقف شده است، گفت: زمینه اجرای حساب یکپارچه با توافقاتی فراهم بود اما مراجع ناظر یکی دو اشکال حقوقی بر آن وارد کردند که در حال رفع ابهامات هستیم. امیدواریم در آینده انضباط بیشتری به وجوه مردمی جمع آوری شده در مدارس حاکم شود

بطحایی با بیان اینکه برنامه سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در راستای برنامه کلانی است که از سوی سازمان امور استخدامی راهبری می‌شود، گفت: امروز تفاهم نامه‌ای با جهاددانشگاهی داشتیم که علاوه بر اجرا و استقرار نظام سنجش بندهای دیگری نیز داشت. استفاده از ظرفیت خوب جهاددانشگاهی برای طرح های پژوهشی و حمایت جهاد در زمینه‌های توسعه‌ای از این جمله است که امیدواریم بتدریج عملیاتی شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره دریافت وجوه مردمی در ایام ثبت نام نیز گفت: متاسفانه همواره در چنین ایامی بحث جدی کمک‌های اولیاء برای اداره مدارس مطرح است. در بودجه سال 97 با کمک مجلس حکمی پیش بینی شده که بخشی از هزینه آب و سوخت مدارس را می‌توان از آن محل تامین کرد که هنوز آیین نامه اجرایی آماده نشده و منابعی دریافت نکردیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم روزی برسد که مدارس نیازی به کمک اولیاء نداشته باشند. این هزینه‌ها باید اختیاری باشد. باید خانواده‌ها توجیه شوند و نباید فضای تربیتی به سمتی برود که با اجبار و کدورت مبالغی از اولیا دریافت شود. اولیا با درک عمیقی که دارند هرآنچه در توانشان است به مدارس کمک می‌کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,726 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir