اجرای برنامه سنجش شایستگی‌های حرفه ای برای 2 هزار مدیر

0
اجرای برنامه سنجش شایستگی‌های حرفه ای برای 2 هزار مدیر

معاون برنامه ریزی آموزش منابع انسانی از اجرای برنامه سنجش شایستگی‌های حرفه ای مدیران مدارس به‌طور آزمایشی در استان‌های البرز، تهران و شهرستان‌های تهران برای 2000 نفر از مدیران مدارس که به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند، در تابستان امسال خبر داد.

فریبرز حمیدی در نشست هم اندیشی برنامه سنجش شایستگی‌های حرفه ای مدیران مدارس گفت: سازمان‌های امروزی از این نظر که به‌صورت سازمان‌های دانشی در آمده‌اند و در آنها منابع انسانی جایگاه رفیع و ویژه‌ای یافته‌اند با سازمان‌های ادوار گذشته متفاوتند. در این بین جایگاه مدیران و نیروهای متخصص جایگاهی متعالی و کم نظیر است که به نوعی می‌توانند ارتقای موقعیت یک سازمان را تضمین کنند. انتخاب و توسعه رهبران آینده یک امر کلیدی برای اکثر سازمان‌ها است.

معاون برنامه ریزی آموزش منابع انسانی موفقیت‌های مدیران را منوط به توسعه مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه‌ای مدیران برشمرد و بر ضرورت دقت در انتخاب مدیران کارآمد و فرآیند محور تاکید کرد.

وی بر نقش کلیدی مدیران در پیشرفت و دست‌یابی به اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: در سند تحول، مدرسه کانون تعلیم و تربیت رسمی، عمومی و محل کسب تجربه‌های تربیتی به شمار می‌رود و توسعه کشور در بستر مدارس شکل می‌گیرد.

حمیدی مهمترین علت موفقیت و یا عدم ارتقای علمی و تربیتی در مدارس را در تفاوت نوع مدیریت مدیران عنوان و رعایت اصول شایسته‌سالاری، تعهد، تخصص، اخلاق و ملاک‌های انسانی و اسلامی و معیارهای تخصصی در انتخاب مدیران را بیان کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت بر نیروی انسانی حساس‌ترین و در عین حال سرنوشت‌سازترین بخش وظایف یک مدیر در مدارس است، افزود: مدیر و رهبر آموزشی، علاوه بر دانایی و توانایی در زمینه‌های فنی و انسانی کار خود، باید بتواند وظایف آموزش و پرورش، رهبری و مدیریت آن را به سرانجام برساند.

وی ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی در راستای ترغیب و تشویق ورود افراد کارآمد و با انگیزه در حوزه مدیریت مدارس ادامه داد: افرادی می‌توانند به عنوان مدیر معرفی شوند که توانمندی‌های لازم را برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت داشته باشند.

معاون برنامه ریزی آموزش منابع انسانی بیان کرد: برنامه سنجش شایستگی‌های حرفه ای مدیران مدارس بطور آزمایشی به منظور طراحی و تدوین نهایی الگوی شایستگی‌های عمومی و حرفه ای مدیران مدارس در استان های البرز ، تهران و شهرستان‌های تهران برای 2000 نفر از مدیران مدارس که به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند، در تابستان امسال اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,247 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir