ضوابط آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شد

0
ضوابط آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شد

ضوابط و شغل‌های مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش با انتشار دفترچه آزمون استخدامی مشخص شد.

ضوابط آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای امسال از امروز یک شنبه ۲۳ اردیبهشت در سایت سنجش قابل دسترسی است.

اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، درباره برگزاری این آزمون گفت: برای اخذ مجوز آزمون استخدامی از مهر ۹۶ اقدام کردیم و در بهمن مجوز استخدامی برای ۱۵ هزار نفر صادر شد، اما این فرآیند منوط به تامین اعتبار بود.

وی ادامه داد: ۲۸ اسفند ۹۶ سازمان برنامه و بودجه موافقت خود با برگزاری آزمون استخدامی در سال ۹۷ را اعلام کرد البته به شرطی که به‌کارگیری پذیرفته شدگان در سال ۹۸ باشد که با توجه به این شرایط نشست مشترکی انجام و توافق شد امسال حتما دفترچه منتشر و آزمون داشته باشیم و اگر آموزش و پرورش می‌تواند منابعش تخصیص اعتبار برای تامین نیرو را از محل اعتبارات خودش برای سال ۹۷ تعیین کند.

با وجود این موضوع دفترچه در ۲۳ اردیبهشت منتشر شد و ضوابط عمومی و اختصاصی را برای متقاضیان مشخص کرده است.

براساس ضوابط اعلام شده آزمون استخدامی در نیمه تیرماه امسال برای پذیرش 15 هزار نفر در مدارس خواهد بود که در 65 شغل و 8067 شغل محل برای جذب نیروی انسانی به رقابت می‌پردازند.

طبق ضوابط اعلام شده به استناد مجوز شماره ۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰/۱۱/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان (رشته‌های شغلی دبیر، آموزگار) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته‌های شغلی هنرآموز و استادکار) هستند.

تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور هستند.

بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی (خدمات آموز شی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال صرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه‌های مربوط اقدام کند.

شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت‌های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاه‌های مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی) اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مذکور، الزامی است.

مدت دوره یکسـاله مهارت‌آموزی جز سـنوات خدمتی محسـوب نخواهد شـد و صـرفا به عنوان شـرط اسـتخدام پیمانی در آموزش و پرورش است. گواهی مذکور دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیست.

دانشگاه‌های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه قبول شدگان آزمون ندارند. در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط وجود دارد.

سهمیه‌های مربوط به آموزش و پرورش عشایری بعد از موفقیت در آزمون و گذراندن دوره یک ساله دوره مهارت آموزی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط خواهد بود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,132 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir