زمان پیش ثبت نام مدارس شاهد اعلام شد

0
زمان پیش ثبت نام مدارس شاهد اعلام شد

محمدرضا رزاقی با یادآوری این نکته که زمان تعیین شده برای پیش ثبت نام ورودی ها و میان پایه های هر دوره تحصیلی پس از تایید در ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش برای اجرا به مدارس سراسر کشور ابلاغ می شود، اظهار داشت: همچنین پیش ثبت نام دانش آموزان برای ورود به پایه اول دوره متوسطه اول (هفتم) از اول تا چهاردهم تیرماه و ورودی پایه اول دوره متوسطه دوم (دهم) ۱۰ تا ۲۴ تیرماه از طریق سامانه سجا به نشانی www.saja.medu.ir صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان پس از ورود به سامانه سجا و تکمیل اطلاعات باید منتظر تایید مدارک باشند و نتیجه قطعی ثبت نام دانش آموزان ورودی به پایه اول ابتدایی ۲۷ خرداد تا سوم تیرماه، پایه هفتم ۲۸ تیر تا سوم مردادماه و پایه دهم نیز از سوم تا یازدهم مردادماه در سامانه اعلام خواهد شد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیش ثبت نام میان پایه دوره های ابتدایی، متوسطه اول و دوم نیز بیان داشت: پیش ثبت نام تمامی این پایه ها از اول تا دهم مردادماه و با مراجعه حضوری به مدارس شاهد مدنظر اولیا و دانش آموزان انجام می شود و نتیجه قطعی ثبت نام مبنی بر پذیرش یا پذیرش نشدن دانش آموزان در این مدارس ۱۶ مردادماه اعلام خواهد شد.

رزاقی یادآورشد: ما دو گروه دانش آموز در مدارس شاهد داریم؛ گروه اول فرزندان ایثارگران و گروه دوم فرزندان غیر ایثارگر وابسته به مجموعه شاهد و دانش آموزانی هستند که از شرایط و ویژگی خاص برخوردارند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ در مجموع ۲۴۳ هزار و ۵۲ نفر برای ورود به پایه های اول، هفتم و دهم پیش ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۳ هزار و ۳۵۴ نفر در پایه اول ابتدایی، ۹۹ هزار و ۲۲۹ نفر در پایه هفتم و ۸۰ هزار و ۴۶۹ نفر پیش ثبت نام کردند و در نهایت ۲۹ هزار و ۲۶۸ نفر در پایه اول ابتدایی، ۳۶ هزار نفر در پایه هفتم و ۳۵ هزار و ۷۸۵ نفر در پایه دهم ثبت نام شده و اکنون مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از سه سال گذشته تاکنون ثبت نام مدارس شاهد برای ورود به پایه های اول ابتدایی ، اول متوسطه اول و اول متوسطه دوم از طریق سامانه سجا (سامانه جامع ایثارگران) صورت می گیرد، تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه روند ثبت نام و تمامی اطلاعات و داده ها شفاف و دقیق انجام می شود و بسیاری از مشکلات اداره کل شاهد و ایثارگر در استان ها مرتفع شده است.

رزاقی یادآورشد: در مجموع هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد با ۱۳ هزار و ۸۹۴ کلاس درس در سراسر کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۵۵۹ مدرسه ابتدایی با ۶ هزار و ۱۵۵کلاس، ۳۹۴ مدرسه متوسطه اول با سه هزار و ۶۴۰ کلاس و ۳۹۷ مدرسه متوسطه دوم با چهار هزار و ۹۹ کلاس هستند.

وی تعداد دانش آموزان در دوره ابتدایی را ۱۷۵ هزار و ۴۲۱ نفر، دوره متوسطه اول ۱۰۳ هزار و ۴۷۱ نفر و دوره متوسطه دوم را یکصد هزار و ۲۱۳ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع اکنون ۳۷۹ هزار و ۱۰۵ دانش آموز در تمامی پایه های تحصیلی مدارس شاهد مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از این تعداد دانش آموز ۱۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از جامعه ایثارگری شامل ۹۷ هزار و ۵۰۲ دانش آموز پسر و ۹۶ هزار و ۹۶۲ دانش آموز دختر هستند.

رزاقی بیان داشت: علاوه بر دانش آموزان جامعه ایثارگری، ۲۳هزار و ۴۵۲ دانش آموز شامل ۱۱ هزار و ۶۲۷ دانش آموز دختر و ۱۱ هزار و ۸۲۵ دانش آموز پسر نیز در قالب طرح «پراکنده» داریم که از جامعه ایثارگری بوده اما به دلایلی همچون دوری مسافت در مدارس شاهد تحصیل نمی کنند.

وی افزود: در قالب این طرح، به ازای هر دانش آموز دو ساعت معلم راهنما به منظور نظارت مستمر بر روند آموزشی، پرورشی، انضباطی و رفتاری این دانش آموزان به مناطق مختلف اعزام می شود و این معلمان دانش آموزانی که نیاز به مشاوره یا کلاس های خصوصی داشته باشند را به بنیاد شهید معرفی خواهند کرد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در کنار مدارس شاهد و طرح پراکنده، همچنین ۲۹۲ مدرسه ایثارگری با ۴۰ هزار و ۱۶۲ دانش آموز فعالیت دارند که تراکم دانش آموزان در این مدارس شامل خانواده شهدا، آزادگان، رزمندگان و بسیجیان فعال است.

رزاقی یادآورشد: آموزش و پرورش در مجموع دارای چهار هزار و ۹۰۰ شهید فرهنگی شاغل و بازنشسته، ۶۸۰ شهید تربیت معلم، ۲۷۰ جانباز ۷۰ درصد و بالاتر، ۹۹۹ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، هفت هزار و ۸۵۳ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۱۵ هزار و ۹۴۲ جانباز تا ۲۵ درصد، چهار هزار و ۳۹۶ آزاده و ۵۲ هزار و ۳۰۶ رزمنده است.

وی افزود: همچنین این وزارتخانه ۳۶ هزار دانش آموز شهید، سه هزار و ۴۷۳ همسر مراقب جانباز، یک هزار و ۶۰۲ همسر شهید، ۱۵ هزار و ۲۸۴ فرزند شهید، ۲۵۲ پدر شهید، ۱۶۳ مادر شهید، هفت هزار و ۶۱۴ برادر شهید، ۹ هزار و یک خواهر شهید دارد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,408 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir