مدرسه محوری راهکار برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش است

0
مدرسه محوری راهکار برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری را مهم‌ترین راهکار برای بیرون رفت از مشکلات دانست.

سید محمد بطحایی در نشست صمیمی نمایندگان معلمان استان‌ها که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، هدف آموزش و پرورش در هفته معلم را گوشزد کردن ضرورت توجه به معلم به جامعه عنوان کرد و گفت: معلمی که راه پر فراز و نشیب روستا را طی می‌کند تا به مدرسه برسد، آینده نظام را می‌سازد. جامعه بدون معلم، آینده روشنی ندارد و معلم آینده امیدوارکننده را برای جامعه ترسیم می‌کند. امیدواریم سراسر سال ۹۷ هر روز، روز معلم و هر هفته، هفته معلم باشد.

وزیر آموزش و پرورش با طرح این سوال که چه زمانی مشکلات معلمان خاتمه می‌یابد، گفت: اولین اعتراض معلمان به سال ۱۳۴۰به دلیل نابرابری حقوق و مشکلات تعلیم و تربیت بر می‌گردد. به عبارت دیگر یعنی ۵۷ سال پیش فرهنگیان از مشکلات گفتند و وزیر آموزش و پرورش آن موقع مشکلات را نوشته است.

بطحایی ادامه داد: امروز می‌خواهم از زاویه دیگر به این مسائل نگاه کنیم که چرا آموزش و پرورش هنوز این مشکلات را دارد و این به معنی این نیست که وزرای قبلی هیچ دستاوردی نداشتند.

وی با بیان اینکه اگر مانند ۵۷ سال پیش همان مسیر گذشته را طی کنیم، ۵۷ سال بعد هم این مشکلات را خواهیم داشت، تصریح کرد: برای اصلاح مسیر به کمک شما برای تغییر مسیر نیازمندم و پشتوانه‌ام یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته هستند.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری را راهکار برون رفت مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: باید از ظرفیت معلمان استفاده کرده و آنها را در تصمیمات مداخله دهیم. مدیر آموزش و پرورش نباید به جای مدیر مدرسه تصمیم بگیرد.

بطحایی با بیان اینکه تغییر در آموزش و پرورش بسیار سخت است، تصریح کرد: باور داشته باشید تا در این مسیر حرکت نکنیم مشکلات ادامه خواهد داشت. با این روند معلم برای حل مشکلات خود شغل دوم و سوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: من باید نوکری مدرسه را کنم نه ارباب باشم و بر همین اصل بر مدرسه محوری تأکید می‌کنیم. معتقدم حتی مسایل اقتصادی نیز باید در مدرسه حل شود.

بطحایی با بیان اینکه معلمی که مجبور است شغل دوم داشته باشد معلم شش‌دانگ سر کلاس نیست، تصریح کرد: این معلم نمی‌تواند دانش‌آموز را به مراتبی از حیات طیبه برساند که باید راه حل این مشکل را پیدا کنیم‌ که هم اکنون به این سمت می رویم هرچند شاید قدم‌های ما کوچک بوده است.

وزیر آموزش و پرورش برنامه این وزارتخانه در سال ۹۷را پیگیری سند تحول عنوان کرد و گفت: هدف ما برگرفته از سند تحول است که در آینده نتایج آن را می بینید.

وی یکی از نقاط ضعف آموزش و پرورش را ساختار سازمانی بسیار متمرکز و طولانی دانست و گفت: آموزش و پرورش باوجود ویژگی ساختار سازمانی، ارتباطاتش خیلی ضعیف بوده است و مکانیسمی وجود ندارد که با اعضا واقعیت در میان گذاشته شود.

بطحایی ادامه داد: در این راستا شبکه ملی آموزش و پرورش را راه انداختیم که انشاءالله در اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده راه اندازی می‌شود و گفت‌وگوهایی ما را با هم راحت خواهد کرد‌.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص حذف حق عائله مندی فرهنگیان زن مجرد، گفت: ۳ سال مقاومت کردیم اما از سوی مراجع نظارتی خطاب قرار گرفتیم که اگر انجام ندهید پیگیری قضایی می‌شود.

وی در خصوص رتبه بندی فرهنگیان بیان کرد: مقدمات رتبه بندی انجام شده است و در صورت تأمین بودجه، از مهر ماه اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,396 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir