قوانین دست و پاگیر اخلالگر فرآیند تربیتی دانش آموزان هستند

0
قوانین دست و پاگیر اخلالگر فرآیند تربیتی دانش آموزان هستند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش پیش ازظهر امروز ضمن  بازدید از بخش های مختلف معاونت آموزش ابتدایی در ساختمان علاقمندان در جمع صمیمی کارکنان این حوزه، با تبریک هفته معلم، گفت: خدمت و اندیشیدن در حوزه تعلیم و تربیت، توفیق و فضیلت بزرگی است که باید مغتنم شمرده شود، زیرا انتهای این فرصت مشخص نیست، لذا با تشخیص سریع و صحیح اولویت ها، راهکارهای درست را انتخاب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، کار در دوره ابتدایی را به مثابه مبارزه ای دانست که نیازمند همکاری همه اعضای مجموعه است و اظهار کرد: همان طور که زیربنای توسعه هر کشوری آموزش و پرورش است، زیربنای توسعه آموزش و پرورش نیز دوره ابتدایی است، تغییر شخصیت دانش آموز در دوره های بعد تحصیلی بسیار سخت و گاهی اوقات شکننده خواهد بود، زیرا شاکله تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر دوره ابتدایی همواره در محجوریت قرار داشته و کمتر مورد توجه بوده است.

بطحایی، رکن اصلی تعلیم و تربیت را معلم دانست و تصریح کرد: اگر بهترین فضای آموزشی را داشته باشیم و عالی ترین برنامه و محتوای درسی و آموزشی را نیز ارائه دهیم، اما معلم شایسته در مدرسه حضور نداشته باشد، اهداف تعلیم و تربیت محقق نمی شود.

وی افزود: مکان اصلی که تعلیم و تربیت در آن باید محقق شود، مدرسه است بنابراین؛ همه مشکلات باید در کف مدرسه رفع شود، لذا حوزه های ستادی در سطح منطقه، استان و مرکز تنها باید هماهنگ کننده باشند و اجازه دهند تصمیمات مربوط به دانش آموز، در مدرسه اتخاذ شود و معلمان مشکلات را بررسی و نسبت به حلّ آن خود اقدام کنند.

بطحایی، مقررات دست و پاگیر را یکی از عوامل اخلال گر در فرآیند تربیتی دانش آموزان برشمرد و عنوان کرد: ایجاد فضای رقابتی در مدارس امر تربیت را به شدت با مشکل مواجه می کند و شور و نشاط دانش آموزان را از بین می برد.

وی ادامه داد: مدارس ابتدایی به غلط از مدارس متوسطه الگوبرداری می کنند و آنها نیز از دانشگاه تأثیرپذیرند و این موضوع روند تربیتی را با کندی مواجه کرده است.

وزیر آموزش و پرورش مهم ترین مانع تحول در آموزش و پرورش را مقاومت افراد در مقابل تحول  دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مقررات برای برخی افراد حالت تقدس و عرف پیدا کرده است، لذا در برابر تغییر آن، افراد به شدت مقاومت می کنند.

وی گفت: کارشناسان حوزه های ستادی نباید دچار روزمرگی شوند و سعی کنند مشکلات آموزش و پرورش را یکی پس از دیگری رفع کنند و منتظر نباشند از جای دیگر راهکار ارائه شود.

در این دیدار صمیمی و قبل از سخنان وزیر سه نفر به نمایندگی از حوزه پیش دبستانی، عشایری و دبستانی نکاتی را در حضور وزیر به شرح زیر بیان کردند:

- ضرورت خودداری از ارسال بخشنامه های متعدد به مدارس.

- ارائه طرح کاهش سن ورود به دبستان، رفع محرومیت مضاعف دانش آموزان عشایری، بازگشت ۳۰ هزار کودک به مدارس با اجرایی طرح راهبران آموزشی، ارتقای پوشش تحصیلی پیش دبستانی از ۳۸ به ۷۰ درصد.

- برگزاری کلاس های ویژه مناطق ۲ زبانه در دوره پیش دبستانی، ضرورت حفظ اقتدار معلم، تقویت اقتدار آموزش و پرورش با حذف آزمون ها، تقویت انگیزه معلمان عشایری و ضرورت ایجاد مدارس شبانه روزی در مناطق عشایر با هدف افزایش پوشش تحصیلی .

گفتنی است؛ در پایان یک دلنوشته و یک اثر نقاشی مربوط به دانش آموزان مناطق زلزله زده به وزیر آموزش و پرورش تقدیم شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,175 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir