جزئیات انواع جعل مدرک تحصیلی

0
جزئیات انواع جعل مدرک تحصیلی

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در برابر مدارک جعلی، اظهار داشت: یکی از کارهایی که در این چند سال انجام دادیم، پیگیری‌ها و برخوردهای جدی‌تر و فراگیرتر با مسئله جعل مدرک تحصیلی است.

وی با تأکید بر اینکه در ابتدا ساختارسازی را برای پیشگیری از جعل مدرک انجام دادیم، گفت: در گذشته فقط در ستاد وزارتخانه کارگروهی را تشکیل می‌دادیم و معمولاً اینگونه بود که وقتی گزارش‌ جعل می‌آمد، بررسی می‌کردیم و برای ابطال به شورای عالی ارائه کرده و همچنین پرونده را به مراجع مربوطه برای پیگیری ارسال می‌کردیم.

زرافشان اضافه کرد: آن زمان متوجه شدیم که آخر خط ایستادیم و ما برای حل این مشکل باید به سرخط برویم لذا در استان‌ها، کمیته‌های پیشگیری از جعل مدارک تحصیلی را به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش تشکیل دادیم و کمیته موظف بود با نظارت بر مدارس و بررسی سوابق تحصیلی و پرونده‌ها نسبت به تأیید صحت مدارک تحصیلی اقدام کنند.

وی ادامه داد: این موضوع موجب شد مسائلی که در گذشته روی می‌داد و ما مطلع نبودیم، شناسایی شوند و بعد هم با فعال شدن این کارگروه، مواردی که در حال انجام بود شناسایی شدند؛ به عنوان مثاال در سال گذشته دو باند جعل مدرک شناسایی شدند که یکی از باندها در یکی از استان‌های شمالی مستقر بود و از آنجا تهران را هدایت می‌کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴ کارگروه شامل «حقوقی»، «فناوری»، «جعل معنوی» و «جعل فیزیکی» در معاونت آموزش متوسطه ایجاد کردیم، گفت: با توجه به اینکه باید برای جاعلان دادخواستی تنظیم شده و به مراجع قضایی برای برخورد ارائه می‌شد، کارگروه حقوقی تشکیل شد.

وی به کارگروه فناوری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دیگر جعل مثل گذشته اتفاق نمی‌افتد که مثلا یک معلم یا دفترداری، نمره ۷ را به ۱۰ تغییر دهد بلکه با توسعه فناوری، جعل در فضای مجازی اتفاق می‌افتد یعنی جاعلان وارد سامانه‌ها می‌شوند و نمره‌ها را تولید می‌کنند و از آن پرینت می‌گیرند که ما به این اتفاق، جعل معنوی می‌گوییم.

زرافشان اضافه کرد: شما در این جعل، می‌بینید که همه چیز درست است، کاغذ کارنامه هست ولی آن چیزی که در آن قرار دارد، جعلی است؛ در حقیقت فناوری اطلاعات کار جاعلان را پیچیده کرده است و برخورد ما یک مقدار سحت است.

وی ادامه داد: کارگروه فناوری برای این تشکل شده است که بتوانیم فضاهای خالی که جاعلان از آن طریق وارد شده‌اند را بتوانیم ببندیم؛ به عنوان مثال یک جاعل را گرفتیم و به دفتر معاونت آموزش متوسطه آوردیم ضمن اینکه مسئولان شرکت تولید کننده نرم‌افزار هم حضور داشتند؛ در اختیار جاعل یک سیستم قرار دادیم و او جلوی گروه،جعل را انجام داد که کسی فکر نمی‌کرد از این طریق بتوان انجام داد.

زرافشان به جعل فیزیکی اشاره کرد و اظهار داشت: اعتباری در بودجه ۹۷ پیش‌بینی کردیم و ضریب ایمنی گواهینامه تحصیلی را با دو مقیاس ۶ ضریب ایمنی و ۴ ضریب ایمنی پیش‌بینی کردیم ضمن اینکه با چاپخانه‌هایی که اسکناس، شناسنامه و پاسپورت چاپ می‌کنند وارد مذاکره شدیم که بتوانیم ضریب ایمنی گواهینامه‌ها را از نظر فیزیکی بالا ببریم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: گروهی از جاعلان را در البرز دستگیر کرده بودند که مدارک تحصیلی از دوره ابتدایی تا مقطع دکتری را جلع کرده بودند.

وی گفت: باید در سیستم خودمان امکان ایجاد سابقه تحصیلی را از بین ببریم و در این راستا به دنبال یکپارچه‌سازی سیستم‌های نرم‌افزاری وزارت آموزش و پرورش هستیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,464 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir