پوشش 98 درصدی دانش‌آموزان در ابتدایی

0
پوشش 98 درصدی دانش‌آموزان در ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پوشش 98 درصدی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، گفت که این آمار در ظاهر خوشایند به معنای واقعی عدالت آموزشی نیست، بلکه با ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی است که این مهم تحقق می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: عدالت آموزشی یعنی اینکه در مناطق محروم، دانش‌آموز از همان امکانات آموزشی برخوردار باشد که یک دانش‌آموز در مرکز شهر برخوردار است.

وی اضافه کرد: نظام آموزشی کشور با جداسازی از مفهوم واقعی عدالت آموزشی دور شده است و مانند دوره‌های گذشته نمی‌توان کمبودهای خود را در هر زمینه‌ای با ارایه آمار جبران کرد.

حکیم‌زاده ادامه داد: در وضعیتی که برخی مافیا در حوزه کنکور و موسسات آموزشی با تبلیغات وسیع در رسانه‌ها اهداف خود را پیش می‌برند، آموزش و پرورش نمی‌تواند برای برقراری عدالت آموزشی آنگونه که باید، کار کند.

وی با بیان اینکه راه صرفه جویی از آموزش و پرورش نمی‌گذرد، افزود: آموزش با کیفیت در گرو یک عنصر کیفی به نام معلم است که باید با برنامه ریزی درست به جلو حرکت کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پوشش 70 درصدی مقطع پیش دبستانی در کشور بر اهمیت این دوره در رشد شخصیت دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: یکی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید اختصاص ردیف بودجه خاص به این مقطع در مناطق مرزی و محروم کشور بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از برقراری نظام آموزشی 3-3-6، این اقدام را کاری غیرکارشناسی دانست و گفت: در کشورهایی که این سیستم اجرا شده است، سن آموزش را از پنج سالگی آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در راستای افزایش پوشش تحصیلی مقطع پیش دبستانی از مشارکت همه دستگاه‌ها استقبال می‌کنیم اما این موضوع نباید محوریت تصمیم گیری در آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار دهد.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: قزوین با کسب رتبه دوم از استان‌های موفق و پیشتاز در پوشش پیش دبستانی بوده و با حمایت‌های دستگاه‌های مختلف می‌تواند با افزایش 100درصدی به استان اول کشور از نظر پوشش پیش دبستانی تبدیل شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,076 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir