مدارس سمپاد از اهداف متعالی تعلیم و تربیت دور شده اند

0
مدارس سمپاد از اهداف متعالی تعلیم و تربیت دور شده اند

برنامه «صبح و گفت و گو» رادیو گفت و گو با موضوع حذف آزمون های مدارس سمپاد و با حضور دکتر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و حسن بنیانیان مسئول کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی روانه آنتن شد.

حمایت میرزاده نماینده مجلس با اشاره به نامه مجلس به رئیس جمهور درباره حذف آزمون مدارس سمپاد گفت: این نامه به درخواست جمع زیادی از فرهنگیانی که نه از دور که در داخل آتش هستند، صورت گرفته است.

وی از لزوم حذف آزمون مدارس سمپاد گفت و اظهار داشت: سالیان سال است که این مدارس از آن اهداف متعالی که مد نظر صاحب نظران تعلیم و تربیت بود دور شده است. در این وضعیت، عملا کتاب های درسی به حاشیه رانده می شوند و دروسی که مربوط به مهارت های زندگی و اسناد بالادستی است، در حاشیه قرار گرفته اند.

وی افزود: مسئله این است که کل آزمون هایی که در آخر هر هفته به بهانه های مختلف از دانش آموزان گرفته می شود باید حذف شوند.
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد، حذف آزمون ها باید مصوب شورای عالی آموزش و پرورش باشد که این مهم صورت گرفته و تنها منتظر امضای رئیس جمهور است زیرا خانواده ها در این زمینه بسیار نگران هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره احتمال حذف مدارس سمپاد نیز بیان کرد: فعلا حذف آزمون ها مطرح است تا دانش آموزان دچار استرس و نگرانی نباشند. اینکه در آینده چه اتفاقی درباره این مدارس رخ خواهد داد، مربوط به شورای عالی آموزش و پرورش است.

در ادامه حسن بنیانیان با اشاره به حساسیت هایی که درباره آزمون های مدارس سمپاد ایجاد شده است، اظهار کرد: این حساسیت ارزشمندی که پیدا شده است، حاصل اجرای سند تحول آموزش و پرورش است یعنی مجموعه بزرگی از تغییر و تحولات در آموزش و پرورش باید شکل بگیرد تا سند تحول اجرایی شود.

وی تاکید کرد: آسیب های این آزمون ها بیش از مزایای آن است و در این موضوع شکی نیست و این حساسیت ها بسیار ارزشمند است زیرا اثرات این آزمون ها فقط محدود به مدارس نمی شود بلکه کل آموزش و پرورش تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته اند و مسائل فرهنگی و تربیتی در آن به حاشیه رفته است.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف مدارس سمپاد خاطرنشان کرد: فعالیت این مدارس بر اساس مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در حال حاضر اگر قرار این مدارس نیز حذف شوند باید در این شورا انجام شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,333 بازدید

    0 نظر

    درج: 30 فروردین 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir