تفاوت‌ها نباید دانش آموزان را از یکدیگر جدا کند

0
تفاوت‌ها نباید دانش آموزان را از یکدیگر جدا کند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مارک زدن به دانش آموزان به صورت عادی، عقب مانده و تیزهوش را باعث تکبر و یا تضعیف دانش آموزان دانست و بر لزوم آموزش فراگیر در مدارس تاکید کرد.

مجیدقدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در برنامه پرسشگر که شب گذشته از شبکه آموزش کشور پخش شد، گفت: تفاوت های فردی یک واقعیت در جامعه است و با این تفاوت ها هدف نهایی آموزش و پرورش که آماده کردن فرد برای زندگی است تغییر نمی کند.

وی ادامه داد:معلولیت افراد مشکل آنها نیست و مشکل جامعه است و جامعه باید شرایطی را مهیا کند که افراد با شرایط متفاوت از شرایط زندگی بهره مند باشند. تفاوت ها نباید ساختارهای مدارس را تغییر دهد و دانش آموزان را از هم جدا کند.

قدمی درباره تعداد دانش آموزان استثانی در حال تحصیل نیز گفت: در حال حاضر۱۴۰هزار نفر دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند که ۷۵ هزار نفر از آنها در مدارس خاص این معاونت تحصیل می کنند. ۶۵ هزار نفر از دانش آموزان ما در مدارس عادی تحصیل می کنند و از این نگاه فرد را برای زندگی آماده می کنیم.

وی در باره عوارض جداسازی دانش آموزان از یکدیگر گفت: مارک زدن به دانش آموزان بصورت عادی، عقب مانده و تیزهوش باعث تکبر و یا تضعیف دانش آموزان می شود و به همین دلیل باید آموزش فراگیر شود و نگاه جدا سازی را کنار بگذاریم و دانش آموزان را با استعدادهای مختلف در یک کلاس قرار دهیم تا از سرخوردگی ها جلوگیری و انطباق پذیری افراد را با تمامی قشرهای جامعه زیاد کنیم.

قدمی پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که در آموزش فراگیر هستند را بیشتر دانست و گفت: این دانش آموزان درصد قبولی بیشتری در کنکور دارند و در دانشگاه موفق ترند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به علل مهاجرت نخبگان اشاره کرد و گفت: افراد باهوش باید برای زندگی در کنار همه افراد آموزش ببینند و اگر این افراد را به عنوان نخبه تربیت می کنیم مدیرانی می شوند که با جامعه ارتباط ندارند و این عدم ارتباط گیری منجر می شود که بیشتر دانش آموزان تیزهوش ما اقدام به مهاجرت کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,314 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 فروردین 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir