حذف اسکان نوروزی مدارس

0
حذف اسکان نوروزی مدارس

معاون گردشگری کشور از دستور ویژه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای کنترل قیمت سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و به دستور ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز قرار شده مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران خارج و خدماتش فقط به فرهنگیان محدود شود.

محمدمحب خدایی در نشست خبری ویژه نوروز ۹۷ و اعلام برنامه‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با وعده کنترل قیمت خدمات در نوروز ۹۷ به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای به این منظور، اظهار کرد: علاوه‌بر این سازمان که در حوزه خود نظارت خواهد داشت، سایر دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی نیز کنترل قیمت‌ها را پیگیری خواهد کرد. به گفته او همزمان با فعالیت‌های نوروزی دو سامانه راه‌اندازی می‌شود که یکی از آن‌ها خدمات سفر را با حداقل هزینه و حداکثر کیفیت از یک پنجره واحد در دسترس قرار می‌دهد. این سامانه در فاز نخست رستوران‌ها و تأسیسات گردشگری را با هدف از بین بردن نابسامانی در قیمت‌ها معرفی خواهد کرد. وی اضافه کرد: نظارت آنلاین بر خدمات گردشگری سامانه دیگری است که فاز نخست آن هتل‌ها و رستوران‌ها را تحت کنترل قرار می‌دهد. از طریق این سامانه می‌توان شکایت‌ها را دریافت کرد و نظارت‌ها را سریع‌تر انجام داد. معاون گردشگری درباره وجود برخی ناهماهنگی در بدنه ستاد هماهنگی خدمات سفر که آسیب آن به جامعه، در بازار سفر و نرخ خدمات رخنه می‌کند، گفت: تمام تلاش ستاد بر این است که شرایط مطلوبی را در سفرهای نوروزی همراه با نشاط جمعی ایجاد کند تا کنترل قیمت رعایت شود. اگر در اسرع وقت مردم اعتراض‌ها را به گوش اعضای ستاد همچون تعزیرات حکومتی برسانند کنترل بهتری اتفاق افتد. تجربیات گذشته نشان می‌دهد با هماهنگی می‌توانیم تنظیم قیمت بازار را پیش ببریم. باید اجازه دهیم آن سامانه راه‌اندازی شود تا نتیجه را در مسیر شاهد باشیم.

حذف مدارس از چرخه اسکان "عمومی" نوروز
رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خدمات‌دهی مدارس در نوروز با توجه به انتقادهای مداوم هتل‌ها مبنی بر ایجاد رقابت ناسالم در روزهای اوج سفر ایران، گفت: چالش اصلی مدارس این بود که گاهی خارج از حوزه خانواده آموزش و پرورش خدمات می‌دادند. امسال روی این موضوع تأکید شد که آن‌ها خارج از دایره خود عمل نکند تا تهدیدی در هتلداری و اقامتگاه‌های رسمی نباشد. در عین حال هتلدارها نیز پیشگام شدند و به آموزش و پرورش پیشنهاد اقامت در هتل‌های تهران را با ۵۰ درصد تخفیف ارائه کردند. وی در پاسخ به نقد خبرنگار دیگری درباره وجود تناقض در این اظهارات با اعلام خبر مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر آماده‌سازی ۱۲ هزار مدرسه و ۱۰۵ هزار کلاس درس و ۳۴۵ خانه معلم برای اسکان نوروزی تأکید کرد: امکان ندارد خدمات مدارس عمومی باشد، چون در جلسه ستاد هماهنگی سفر روی این موضوع تأکید و توافق شد، اگر این کار انجام شود "تخلف" است، حتما رسیدگی خواهد شد. معاون گردشگری درباره وضعیت فعالیت خانه مسافرها در نوروز و نظارت بر آن‌ها با توجه به توقف صدور مجوز برای این واحدهای اقامتی توضیح داد: در این باره دو بحث مطرح است، مجموعه‌های نوساز و خانه مسافرهای از قبل ایجاد شده که صدور مجوز برای گروه نخست متوقف شده، اما ظرفیت موجود از چرخه ساماندهی و نظارت سازمان خارج نشده است. باید توجه کنیم خانه مسافر تهدیدی برای هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی کشور نباشند. تأکید ما برای ادامه فعالیت آن‌ها با این شرط است. وی همچنین درباره تناقض ایجاد شده در بحث محدودیت فعالیت خانه مسافرها و مدارس در نوروز با توجه به اقبال عمومی از این واحدها به نسبت هتل‌ها گفت: تناقضی وجود ندارد چون ما اقامتگاه ارزان با عنوان هتل‌های یک و دو ستاره هم داریم. ضمن اینکه نگفته‌ایم کسی نمی‌تواند فعالیت نکند، چرا که تأکید ما ساماندهی و نظارت بر ظرفیت موجود است. اگر بخواهیم شمار گردشگران‌مان را به ۲۰ میلیون نفر برسانیم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. او با تأکید بر افزایش راندمان بهره‌وری از ظرفیت‌ها بیان کرد: بالانس کردن ظرفیت‌ها با پارامترهای قیمتی و انگیزشی جزو برنامه گردشگری کشور است.


اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,628 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 اسفند 1396

    توسط: poortahan
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir