شروع ساخت مرحله دوم مدارس برکت‌

0
شروع ساخت مرحله دوم مدارس برکت‌

سید مصطفی‌ سیدهاشمی‌ معاون ستاد اجرایی‌ فرمان امام در مراسم‌ افتتاح و بهره‌برداری از هزارمین‌ مدرسه  برکت عنوان کرد: در پیوست‌های بودجه‌ و جدول شمال 18 سال 96، 309 میلیارد باید به ستاد داده می‌شد‌ اما تاکنون ریالی به ما نداده‌اند زیرا ستاد بودجه‌گیر نیست و علاقمند به این مسئله هم نبوده است چرا که تحت نظارت مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند.
 وی ادامه داد: طبق اصل 45 و 49 قانون اساسی اموال بلا وارث‌ و بلا صاحب‌ در اختیار ستاد قرار گرفته است و این ستاد نسبت به نگهداری‌ آن اقدام می‌کند که از این 2 محل برای محرومیت‌زدایی هم استفاده می‌شود هر چند رفع‌ کامل محرومیت‌ با این 2 محل میسر نیست.
 معاون ستاد اجرایی‌ فرمان امام گفت: مقام معظم رهبری هنگام صدور این ابلاغیه‌، فرمودند که 1000 روستا را آباد کنید و در جهت محرومیت‌زدایی اقدام شود که بر این اساس ساخت هزار مدرسه را انجام دادیم و هم‌اکنون موافقت‌نامه ساخت 1000 مدرسه سری دوم را هماهنگ می‌کنیم‌ البته‌ گامی فراتر برداشتیم و از 1000 مدرسه دوم 357 مدرسه را ساختیم همچنین مابقی‌ آن طی 3 سال آینده به اتمام می‌رسد.
 سید هاشمی‌ تصریح کرد: این که چرا در سیستان و بلوچستان تعداد مدارس ساخته شده توسط بنیاد‌ بیش از رباط‌ کریم بوده بر اساس اولویت‌بندی و ضوابط‌ کار است چرا که بنیاد‌ منابع مالی را تأمین کرده است و اولویت‌ ساخت را آموزش و پرورش اعلام می‌کند و بعد از تأمین اعتباری که ما انجام می‌دهیم سازمان نوسازی با استانداردهای‌ بالا به ساخت مدرسه می‌پردازد.
کیفیت مدرسه‌های برکت مطلوب است
 وی تصریح کرد: مدارس ساخته شده به کمک بنیاد برکت از استاندارد بالایی برخوردار بوده و در زلزله‌های گذشته کرمان و کرمانشاه‌ به این فضاها‌ آسیبی‌ نرسیده‌ و حتی به عنوان مرکز اسکان به مردم معرفی شده‌اند.
معاون ستاد اجرایی‌ فرمان امام تصریح کرد: علاوه بر تأمین اعتبار ساخت مدرسه برای مساجد و حسینه‌ها هم اقداماتی‌ داشتیم و امروز‌ به مناسبت سالگرد بنیاد برکت‌ هزار و چهل‌ و هفتمین مسجد به همت بنیاد افتتاح می‌شود.
 وی از کمک‌رسانی به کودکان و نوجوانان بنیادهای‌ ویژه خبر داد و گفت: هزینه درمان دختران و پسران ناشنوا‌ و دارای اختلال‌ در کلام را پرداخت می‌کنیم علاوه بر آن بیش از 200 عمل کاشت‌ حلزون را تحت پوشش قرار دادیم‌.
 اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای ساخت‌ مدرسه‌
 در ادامه مراسم نوروزی نماینده مردم رباط‌ کریم و بهارستان بیان کرد: رباط‌ کریم 68 هزار دانش‌آموز و 2 هزار و 500 معلم دارد و این شهرستان‌ و بهارستان از نظر فضای آموزشی و کمبود معلمف محروم‌ترین منطقه‌ استان تهران محسوب می‌شود.
وی افزود: مالیات استان تهران‌ 4 سال پیش 18 هزار میلیارد تومان بوده که امسال به 43 هزار میلیارد تومان رسیده است.
 نماینده مردم رباط‌ کریم و بهارستان تصریح کرد: برخی مدارس ما در این مناطق‌ به سمت 3 شیفت شدن می‌روند و کلاس‌های درس بیش از 40 دانش‌آموز دارد بنابراین به فضای آموزشی جدید نیاز جدی داریم‌.
 نوروزی‌ در مورد هزینه ساخت هزارمین‌ مدرسه برکت در رباط‌ کریم یادآور شد: اعتباری 4 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای ساخت این مدرسه در شهرستان رباط‌ کریم‌ استفاده شده است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,700 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir