اردوی دانش‌آموزان سخت گیرانه‌تر می‌شود

0
اردوی دانش‌آموزان سخت گیرانه‌تر می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه شیوه نامه اردویی سخت گیرانه‌تر می‌شود گفت: این امر کمک می‌کند مرکزی سفر را کنترل کرده و سرپرستان اردو آسوده‌تر باشند و امیدواریم دچار افت کمی و کیفی در این زمینه نشویم.

مهدی فیض با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی جزو ضروریات فعالیت‌های پرورشی محسوب می‌شود و به تعبیری مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را به اردو نبرد یک کار ناقص انجام داده است اظهار کرد: توقف فعالیت‌های تعلیم و تربیتی در کلاس درس اشکال بزرگی است که بعضا مدارس مرتکب آن می‌شوند و بسیاری اوقات خانواده‌ها نیز به علت نگرانی‌هایی که دارند حاضر نیستند فرزندشان به اردو برود و به این ترتیب یک تعلیم و تربیت ناقص اتفاق می‌افتد.

وی افزود: برخی نکات آموزشی وجود دارد که دانش آموز فقط در اردو می‌تواند بیاموزد که از جمله آنها می‌توان به استقلال در زندگی فردی و اجتماعی، توان انجام کار گروهی و تامین نیازهای اولیه، آماده کردن محل استراحت و خوراک اشاره کرد. بنای ما این است که اردوهای ما آموزشی باشند و نه صرفا سیاحتی و زیارتی.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته نمی‌توان نگرانی اولیاء را  از رفت‌وآمد در جاده‌ها نادیده گرفت گفت: معمولا خانواده‌ها فرزندشان را از اردو منع می‌کنند بویژه پس از حادثه هرمزگان که تعدادی از دانش آموزان جان خود را طی تصادفی از دست دادند، این نگرانی بیشتر شد. از همین رو آموزش و پرورش تصمیم گرفت اردوها را بیش از گذشته در ستاد مرکزی رصد کند و مسائل ایمنی مسیر از جهت وسیله نقلیه، انتخاب مسیر مناسب  و زمان حرکت را کنترل و بر اساس سامانه‌ای اطلاعات لازم را برای مسئولان اردویی مهیا کند.

فیض با بیان اینکه وقتی در اردوها حادثه‌ای رخ می‌هد بدنه آموزش و پرورش یعنی نیروی انسانی که مسئولیت اردو را بر عهده دارد بسیار دلسرد می‌شود اظهار کرد: وقتی سرپرست اردو  دائما توبیخ می‌شود و زیرسوال می‌رود دیگر افراد جدید حاضر نمی‌شود مسئولیت برگزاری اردوها را بپذیرند و از این حیث با بحران سرپرست اردو مواجه شدیم و هیچ کس حاضر نمی‌شد ریسک کند.

وی افزود: برای حل این مشکل در شیوه‌نامه اردوها تغییراتی در دست انجام است که بخشی از مواد آن در اردوهای راهیان نور اعمال شد و شیوه نامه اصلی تمام اردوها در دست تدوین است. از جمله محور بودن مرکز کنترل سفرهای استانی به عنوان محوریت در شیوه نامه جدید مورد توجه است. در این مرکز مسئولان برگزار کننده اردو پاسخگو هستند و اگر والدین بخواهند از وضعیت فرزندشان در طول مسیر مطلع شوند این مرکز پاسخگو خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حرکت در شب نیز از ساعت 11 تا 5 صبح  ممنوع است گفت: همچنین لازم است برخی مسیرها تغییر کنند، به همین علت ممکن است مسیر و حجم زمانی اردوها طولانی تر شود. ایجاد این مرکز بسیار حائز اهمیت است و باید اردوگاه‌های بین مسیر را نیز معرفی کنیم تا اگر لازم به اقامت و توقف شبانه بود مشکلی بوجود نیاید. برای این امر مدرسه شبانه روزی، مدارس عادی و همچنین اردوگاه‌های سطح شهر مدنظر هستند.

فیض ادامه داد: به این ترتیب شیوه نامه اردویی سخت‌گیرانه‌تر می‌شود، اما کمک می‌کند مرکزی سفر را کنترل کرده و سرپرستان اردو آسوده تر باشند و امیدواریم دچار افت کمی و کیفی در این زمینه نشویم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,400 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir