بررسی یک ساله تدریس کتاب سواد رسانه‌ای در مدارس

0
بررسی یک ساله تدریس کتاب سواد رسانه‌ای در مدارس

سواد رسانه ­ای مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود. پژوهش خبری صداوسیما: سواد رسانه ­ای مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود. برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیام‌های رسانه‌ای باشیم. افراد، با سواد رسانه ای قادر به کشف پیام‌های پیچیده‌ی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه‌های مستقل خواهند شد. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند رسانه‌های خود را ایجاد کرده و در شکل‌گیری فرهنگ رسانه‌ای مشارکت فعالانه داشته باشند، این امر سبب می‌شود مردم از حالت مصرفی خارج شده، از رسانه‌ها به صورت هوشمندانه‌ای بهره‌مند شوند سواد رسانه ­ای می تواند به افراد جامعه کمک کند تا چگونگی ایجاد پیام‌های رسانه‌ای را درک کنند، آنچه که رسانه‌های بیگانه می‌خواهند به آنها بقبولانند را تشخیص بدهند و اطلاعات غلط و دروغ‌های رسانه‌ای معاند را تشخیص بدهند، قسمتی از داستان که کتمان می‌شود را کشف کنند، پیام‌های رسانه‌ای را براساس تجربیات خود، باورها و ارزش‌هایشان ارزیابی کنند و پیام‌های رسانه‌ای خود را طراحی، ایجاد و توزیع کنند. در نشست بررسی یک ساله تدریس کتاب تفکر و سواد رسانه ای به دنبال آن بودیم که با حضور نویسندگان این کتاب سرکار خانم میترا دانشور و دکتر سید بشیر حسینی و یکی از دبیران کتاب سواد رسانه آقای حسین حق پناه تدریس یک ساله این کتاب در مدارس  کشور را بررسی کنیم.
                                       
اهمیت و لزوم پرورش تفکر دانش آموزان
خانم دکتر دانشور رئیس گروه تفکر دفتر تالیف کتاب‌های درسی و سرتیم تالیف کتاب سواد رسانه‌ای: علت تالیف و توزیع این کتاب در مدارس کشور را  لزوم توجه به پرورش تفکر در دانش آموزان دانست. به همین دلیل در آموزش پرورش سه عنوان کتاب با موضوع تفکر  به نظام آموزشی اضافه شده‌اند.
 
تفکر و سواد رسانه‌ای یکی از سه  عنوان کتاب حوزه پرورش تفکر در مدارس کشور
خانم دکتر دانشور: با پیاده شدن نظام 6 - 3-3 و تغییر جدول دروس از سوی آموزش و پرورش یک سال به دوره ابتدایی اضافه شد. سه کتاب حوزه پرورش تفکر به مدارس کشور اضافه شد که در پایه‌های ششم کتاب تفکر و پژوهش، در پایه هفتم کتاب تفکر و سبک زندگی و در  پایه دهم و یازدهم کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای به جدول دروس اضافه شد و شورای عالی آموزش و پرورش آن را تصویب کرد. 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,926 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir