تاسیس 25 هزار شغل توسط مؤسسان مدارس غیردولتی

0
تاسیس 25 هزار شغل توسط مؤسسان مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۵ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی شهرستان‌های استان تهران تحصیل می‌کنند، گفت: مؤسسان مدارس غیردولتی شهرستان‌های استان تهران، ۲۵ هزار و ۴۸۳ شغل را ایجاد کردند. مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش امروز در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران که در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای امروز که سرعت علمی و فناوری خیره‌کننده است، نقش آموزش و پرورش در توسعه پایدار مشخص‌تر است.
وی ادامه داد: تحقق بسیاری از اهداف متناسب با توسعه پایدار از مسیر آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و ضرورت دارد همه دستگاه‌هایی که دغدغه‌مند نظام تعلیم و تربیت هستند، در این خصوص همکاری داشته و آموزش و پرورش به یک دغدغه ملی تبدیل شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد:‌ یکی از سازوکارهای قانونی، شوراهای آموزش و پرورش است و در این قانون مرجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جایگاه ویژه‌ای برای شورا قائل شده است به شکلی که محورهای برنامه‌ریزی، نظارت و اجرا به‌عنوان وظایف شورا مشخص شده است.
زینی‌وند، هدف قانون شوراهای آموزش و پرورش را بهبود و پیشرفت برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: 16 دستگاه به‌عنوان عضو شورای آموزش و پرورش بوده و رئیس آموزش و پرورش مناطق بالاترین مقام این شورا را برعهده دارند.
وی یادآور شد: از سال 96-95 نسبت به سال تحصیلی جاری رشد کمیِ مدارس غیردولتی یک درصد بوده و در اکثر قریب‌به‌اتفاق استان‌ها چنین رشدی نداشته‌ایم؛ ضمن این در سند تفصیلی برنامه ششم توسعه، سهم دانش‌آموزان مدارس غیردولتی نسبت به مدارس دولتی تا پایان این برنامه 15 درصد تعیین شده که اگر قرار باشد هر سال یک درصد رشد داشته باشیم، با توجه به شرایط آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سهم دانش‌آموزان غیردولتی پایین است و در حال حاضر میزان آن 9.23 درصد است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حال حاضر متناسب با برنامه‌ای که تعیین‌ شده و رشدی که مدارس غیردولتی از جهت کمی داشتند، چیزی حدود 2 درصد از هدف اصلی عقب‌تر هستیم.
زینی‌وند متذکر شد: وضعیت شهری مدارس غیردولتی در شهرستان‌های استان تهران نسبت به کلیت این استان، بسیار پایین است؛ چراکه تمکن مالی مردم اجازه افزایش آن را نمی‌دهد، در نتیجه هرچه این سهم پایین باشد، سهم کیفیت‌بخشی پایین می‌آید.
وی با اشاره به اینکه مواد قانونی می‌تواند در این خصوص کمک کند، گفت: از جمله این مواد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که زمین‌هایی با کاربری آموزشی در اختیار مدارس غیردولتی قرار گیرد و تسهیلاتی به مؤسسان آنها داده شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات سازمان مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: طرح پوشش آموزش الکترونیکی را شروع کرده‌ایم که این طرح از پایه ششم شروع شده که در حال حاضر در استان البرز به صورت پایلوت اجرا می‌شود ضمن اینکه در 4 مدرسه در خارج از کشور و 4 مدرسه در سرپل‌ذهاب و 1024 دانش‌آموز در پیش‌دانشگاهی تحت پوشش قرار گرفته است.
زینی‌وند با اشاره به اقتضائات خاص آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: از مهرماه تا اسفندماه حدود 17 هزار دانش‌آموز افزایش پیدا می‌کند در نتیجه با این شرایط و با توجه به اینکه ساماندهی نیروی انسانی و معلم در شهریورماه هر سال صورت می‌گیرد، حال باید ببینیم که چطور می‌توانیم معلم مورد نیاز را تأمین کنیم ضمن اینکه هزینه‌های زیادی برای سرویس ایاب و ذهاب معلمان در مناطق مختلف استان نیز موردتوجه است.
وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در مناطق تحت پوشش آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت:‌ مؤسسان مدارس غیردولتی 25 هزار و 483 شغل در شهرستان‌های استان تهران ایجاد کرده‌اند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: 75 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی شهرستان‌های استان تهران تحصیل می‌کنند ضمن اینکه میانگین سرانه هر دانش‌آموز در مدارس دولتی 2.5 میلیون تومان است و 253 مدرسه غیردولتی نیز در محدوده آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران فعالیت می‌کنند.
زینی‌وند گفت: آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از محل خرید خدمات آموزشی جزو استان‌هایی است که بیشترین خرید خدمات را دارد

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,209 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir