بانیانِ همدلی

0
بانیانِ همدلی

سال‌های متمادی است که تشکل‌های متولی امور فرهنگی-‌اجتماعی دانش‌آموزان به ‌طور گسترده فعالیت می‌کنند. مهمترین این تشکل‌ها در یک کانون مشترک که همان مدرسه است به فعالیت می‌پردازند. در همین راستا و در پی انعقاد تفاهمنامه‌ای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، متعهد شدند تا طرح ملی دادرس در قالب یک برنامه مشترک در میان دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و طرح همدلی تشکل‌های دانش‌آموزی ارایه شود.
طرح همدلی تشکل‌های دانش‌آموزی امسال دومین دوره خود را برگزار كرد. این طرح از همان ابتدا با اقبال مناسبی در استان‌ها روبه‌رو شد. در برخی از استان‌ها سایر تشکل‌های دانش‌آموزی نیز خواستار فراگیری آموزه‌های طرح دادرس شدند. همچنین والدین دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی تمایل خود را به شرکت در این کلاس‌های آموزشی اعلام كردند. فراگیری این مهارت‌های امدادی پایه به دانش‌آموزان کمک خواهد کرد تا در مواقع مورد نیاز دانش‌آموزان بتوانند از خود و اعضای خانواده خود مراقبت كرده و در صورت لزوم جان آنها را نجات دهند.
بهتر آن است كه در آینده اعضای تشکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مهارت کافی کسب كنند تا بتوانند این آموزه‌ها را به سایر دوستانشان در تشکل‌های دیگر آموزش دهند و این چرخه امدادی به این منوال نیز گسترش یابد. به ‌طور مسلم آموزه‌های امدادی نیز مانند سایر مهارت‌ها به‌روزرسانی و جدیدتر خواهد شد. این امر به دانش‌آموزان کمک خواهد کرد تا مهارت‌های خود را تازه‌تر و جدیدتر كنند.
در این صورت جای خالی آموزش مهارت‌های امدادی که در آموزش‌های درسی مقطع متوسطه که بسیار مشهود به نظر می‌رسد، به نوعی پر و نیاز دانش‌آموزان به این امر برآورده خواهد شد. همکاری مستمر و علاقه‌مندی اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پایه مهمی برای ادامه روند اجرای این طرح خواهد بود.
همچنین این طرح جزو فعالیت‌های مرتبط با اوقات ‌فراغت دانش‌آموزان در سامانه فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی وزارت آموزش‌وپرورش ثبت می‌شود. سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر امیدوار است طرح همدلی تشکل‌های دانش‌آموزی مانند سایر طرح‌های ارزشمند این سازمان گسترش یافته و سایر تشکل‌های دانش‌آموزی را نیز از این طرح بهره‌مند كند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,362 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir