افتتاح «استودیو الفبا» در آموزش و پرورش

0
افتتاح «استودیو الفبا» در آموزش و پرورش

با حضور وزیر آموزش و پرورش در مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، از «استودیو الفبا» و پرتال جدید وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

این استودیو که توسط مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی طراحی، ساخته و آماده شده است، از این پس میزبان نشست ها و گفتگوهای علمی و فرهنگی مرتبط با تعلیم و تربیت خواهد بود و از معلمان، دانش آموزان، صاحب‌نظران و کارشناسان دعوت خواهد شد تا مسائل و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش را در قالب گفتگوهای رو در رو و مستقیم مطرح کنند.

استودیو الفبا همچنین فضایی خواهد بود که در آن، مواضع رسمی آموزش و پرورش از زبان مسئولان این نهاد به اطلاع رسانه ها و افکار عمومی خواهد رسید و مدیران ارشد و سیاستگذاران آموزش و پرورش با حضور در این مکان، به پرسش های مطرح در فضای جامعه پاسخ می گویند که این خود گامی مهم در نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی سریع و دقیق به افکار عمومی محسوب می شود.

سید محمد بطحایی در مراسم رونمایی از این استودیو در سخنانی به ضرورت تعامل هرچه بیشتر آموزش و پرورش با رسانه‌ها و افکار عمومی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این استودیو و مجموعه برنامه های مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بتواند آموزش و پرورش را به ا ین هدف مهم نزدیک‌تر کند.

لازم به ذکر است افتتاح این استودیو با دو گفتگوی صمیمی صورت گرفت. در یکی از این گفتگوها دو دانش‌آموز دختر و پسر از دغدغه ها و نگرانی های همکلاسی های خود با وزیر آموزش و پرورش سخن گفتند و پرسش‌هایی را با وی در میان گذاشتند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش این دانش آموزان در ارتباط با کسالت آور بودن برنامه های درسی، به لزوم تغییر محتوا و روش ها اشاره کرد و شادابی، مهارت محوری و خلاقیت را از لوازم ضروری تغییر شرایط فعلی عنوان نمود و یکی از موانع این کار را تنگناهای مختلف از جمله محدودیت در فضای مدارس و سازگار نبودن آن با شیوه های نوین تدریس و مدرسه داری دانست.

در گفتگوی دیگری، خانم فتحی، معلم مقطع ابتدایی شهر تهران به گفتگو با وزیر آموزش و پرورش و بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

همچنین در این مراسم از پوسته جدید پورتال وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد. این پوسته با قابلیت‌های جدیدی طراحی شده و سازگار با دستگاه‌های مختلف اعم از گوشی، تبلت و غیره است و در طراحی آن به ادارات استانی، معاونت ها و سازمان های ستادی اختیارات بیشتری برای بارگذاری و انتشار اخبار واگذار شده است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,722 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir