راه انداری شبکه تلویزیونی برای اولیای دانش آموزان

0
راه انداری شبکه تلویزیونی برای اولیای دانش آموزان

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با ابراز تاسف از وقوع زلزله در غرب کشور، گفت: قریب به ۵۰ دانش‌آموزان جان خود را در زلزله غرب کشور از دست دادند و این باعث تالم و تاسف است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وزارت آموزش و پرورش دامنه و وسعت مخاطبان و یا ذی‌نفعان است که گستره بسیار وسیعی دارد. وقتی واژه ذی‌نفعان را به کار می‌بریم با معنی سنتی خود تفاوت دارند، امروز حدود  ۲۰ میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پروش سروکار دارند .

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این گستردگی شرایط خاصی را رقم می‌زند که یکی از مهم‌ترین لازمه‌های آن ارتباط و تعامل است، گفت: آموزش و پرورش باید با مخاطبان خودش تعامل سازنده داشته باشد. تشکل‌ها مهم‌ترین و قوی‌ترین ظرفیتی هستند که می‌توانند بین نظام مدیریت و برنامه‌ریزی رابطه برقرار کنند.

وی با تاکید بر اینکه تشکل‌ها باید نقدها را به صورت نظام‌مند وارد سیستم کنند، گفت: من در جلسه‌ای که مدتی پیش با تشکل‌ها داشتیم گفتم وزارت آموزش و پرورش محتاج این نقدها است. اگر دست نیاز به سمت تشکل‌ها دراز می‌کند از سر نیاز نیست بلکه برای گام برداشتن درست است.

بطحایی با اشاره به اینکه شرایط لازم برای بقای نظام آموزش و پرورش یک نظام تعاملی و درست است که تاکنون وجود نداشته است، یادآور شد: باید کمک کنیم این نظام هدف‌دار و هدفمند را شکل دهیم. در همان جلسه از دوستان این درخواست را داشتم که حضور تشریفاتی نداشته باشند. باید یک ساز و کار منظم مستمر را طراحی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دیگر تقویت تعامل و ارتباط مستقیم با همه ذی‌نفعان است که در این رابطه تهیه و تولید یک شبکه ملی ارتباطات  در جهت تعامل مدنظر ما است. ما قصد داریم یک شبکه تلویزیونی که برنامه‌هایش در حال ساخت است و محدودیت‌های سایر شبکه‌ها را ندارد و با اولیای دانش‌آموزان به راحتی در ارتباط با مسائل اجتماعی سخن می‌گوید را راه‌اندازی کنیم. امیدواریم در روزهای آینده این شبکه راه‌اندازی شود.

بطحایی یادآور شد: دومین برنامه این است که با ایجاد یک سامانه، زمینه کاندیداتوری همه کسانی فکر می‌کنند توان مدیریتی لازم را دارند فراهم کنیم. ما قصد داریم از زنان و جوانان در نظام آموزش و پرورش استفاده کنیم. امیدواریم بتوانیم برای هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان دو نفر را با انتخاب سهام‌دارن انتخاب کنیم. می‌دانم این گام‌ها بلند است اما معتقد و امیدوار به برداشتن آنها هستیم.

وی گفت: می‌دانید مهم‌ترین آسیب امروز کشور ما آسیب‌های اجتماعی است که برنامه‌هایی را برای کاهش این آسیب‌ها در دست تهیه داریم و سعی در تولید برنامه‌هایی داریم که جذاب باشد و از چشم بینای آموزش و پرورش می‌خواهیم در کنار ما باشند.


اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,309 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir