توزیع کتب جدید پایه دوازدهم از مهر 97

0
توزیع کتب جدید پایه دوازدهم از مهر 97

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش، ضمن اعلام تدوین و تولید کتب پایه دوازدهم از توزیع این کتب در مهر سال 97 خبر داد.
امانی طهرانی در خصوص نحوه بازنگری و تالیف کتب جدید مقاطع مختلف تحصیلی با بیان اینکه تدوین و تالیف کتب درسی از پایه ششم دبستان آغاز شد گفت: دانش آموزان در سال 91 از پایه پنجم به ششم آمدند و این روال ادامه پیدا کرد و امسال نیز  کتاب های پایه یازدهم عوض و برای مهر 97 کتاب های پایه دوازدهم جدیدی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
امانی طهرانی در ادامه در خصوص تدوین و بازنگری کتب درسی اظهار کرد: در سال های اخیر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی را وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان مبانی نظری تحول بنیادین چاپ کرد که مبنای نظری گسترده ای نیز دارد که مبنای نظری سندی است تحت عنوان تحول بنیادین که تولید و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و یکی از زیر نظام های سند تحول برنامه درسی ملی است.
وی گفت: برنامه درسی تولید شده در سال 91 به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید که مبنای اسنادمان است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش افزود: نیاز سنجی و خواست سنجی‌های دانش آموزان در فرآیند های مشخص و پژوهشی انجام می شود؛ برای  هر کتاب درسی یک مطالعه برنامه های درسی دیگر کشورها و همچنین مطالعه تطبیقی هم انجام شده که مبنای تالیف های جدید را تشکیل می دهند ، این مبناهای پژوهشی، نیاز سنجی و مطالعه تطبیقی کار پژوهشی است.
امانی طهرانی افزود: برای تدوین و تالیف کتب درسی هر ماده درسی محتوا، هدف، رویکرد، یادگیری ها و نقشه کلی درس، شورای برنامه‌ریزی درسی تشکیل می‌شود که از متخصصان حوزه محتوا، برنامه ریزی، روانشناسی درسی، علوم تربیتی و تربیت اسلامی و نماینده معلمان حضور دارند که نقشه یادگیری یک موضوع درسی را تالیف می کنند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد گفت: هر گروه درسی برای هر تالیف جدیدی دست به نیاز سنجی می زند و این نیاز سنجی‌ها بستگی به گستردگی آن دارد.
امانی طهرانی در خصوص نقدی که به محتوای کتابهای درسی شده است افزود: کتاب با مجله فرق می کند و یک کتاب فرایند تولید و چاپش به دو سال زمان نیاز دارد و  فضای کتاب درسی فضای پرداختن به عمق ها و مسائل بنیادی است و در کتاب درسی مهارت‌ها و فرایندهای علمی آموزش داده می شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,375 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 آبان 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir