یکسان انگاری دنیای کودک با بزرگسالان، آسیب دنیای امروز است

0
یکسان انگاری دنیای کودک با بزرگسالان، آسیب دنیای امروز است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکسان انگاری دنیای کودک با بزرگسالان یکی از آسیب‌های دنیای امروز است گفت: ما از ظرفیت عظیم کودکان در حل مسائل اجتماعی مثل بحران آب غفلت می‌کنیم.
رضوان حکیم‌زاده ضمن استقبال از نمایشگاه هفته ملی کودک، برگزاری این برنامه‌ها را فرصتی برای بازشناسی چالش‌های پیش روی کودکان دانست.
وی افزود: هفته ملی کودک فرصت مغتنمی است که ما دوباره به خودمان یادآوری کنیم که چه‌قدر کودکان را نادیده گرفته‌ایم. هفته‌ها باید متعلق به کودکان باشد و همه‌ برنامه‌ریزی‌ها در سمت و سویی باشد که کودکی را پاس بداریم و به رسمیت بشناسیم. باید خانواده‌ها و مربیان و معلمان را آگاه کنیم و ظرفیت‌های رسانه‌ای را در این مسیر به کار بگیریم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فعالیت‌های مختلف کانون پرورش فکری که طلایه‌دار توجه نظام‌مند به کودک است جای تقدیر دارد. تنوع فعالیت‌ها و تلفیق فرهنگ و هنر و ادبیات، آن هم با توجه به مقتضیات کودکی از سوی این نهاد چشم‌گیر است و اعتقاد داریم که اگر بتوانیم از همین ابزارها برای پی‌گیری اهداف آموزشی استفاده کنیم موفق خواهیم بود.
حکیم زاده از فعالیت کانون در حوزه‌ مخاطبان با نیازهای ویژه تقدیر کرد و افزود: فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌ فراگیر بسیار ارزشمند است. این‌که می‌بینیم کودکان کم‌توان می‌توانند در کنار سایرکودکان قرار بگیرند و امکانات معطوف به قشر خاصی نیست جای تقدیر دارد. امیدواریم کانون با بهره‌گیری از عناصر فرهنگی- بومی و ظرفیت‌های جهانی بستر خوبی را فراهم کند تا به بالندگی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که چالش‌های موجود در حوزه‌ کودک چیست اظهار کرد: یکسان انگاری دنیای کودک با بزرگسالان یکی از آسیب‌های دنیای امروز است. ما از ظرفیت عظیم کودکان در حل مسائل اجتماعی مثل بحران آب غفلت می‌کنیم. در حالی که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم. ما می‌نشینیم و تصمیم می‌گیریم و آنها را دخالت نمی‌دهیم. بچه‌ها خلاق‌اند. دلیلش این است که هنوز به دام چارچوب‌های از پیش تعیین شده نیفتاده‌اند. بنابراین این فرصت مغتنم است و ما از آن غفلت کرده‌ایم که از کمک آن‌ها در برنامه‌ریزی برای حل معضلات کشور و معضلات حوزه‌ی کودک و نوجوان بهره بگیریم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش حکیم‌زاده ادامه داد: دومین نکته این است که با توجه به هجوم دنیای دیجیتال، فضای زندگی، نشاط و فعالیت بدنی را از بچه‌ها دریغ کرده‌ایم و کودکی بچه‌هایی که در این سال‌ها بزرگ می‌شوند با عدم تحرک و نشاط همراه شده است. گرچه از طریق فعالیت‌های کانون بچه‌ها را به دست‌ورزی وادار می‌کنیم و این خیلی عالی است؛ اما این نمی‌تواند به تمام نیازها پاسخ بدهد. پرتاب کردن بچه‌ها در دنیای بزرگ‌سالان و درگیرکردن آن‌ها با دنیای بزرگسالی از مواردی است که باید به آن‌ها اندیشید و برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,493 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 مهر 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir