آغاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از فردا در مدارس

0
آغاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از فردا در مدارس

 مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از فردا در مدارس کشور، اظهار داشت: اجباری در انتخاب رشته خاصی وجود ندارد و دانش‌آموزان بر اساس عملکرد درسی خود در پایه‌های هفتم، هشتم با ضریب یک و نوبت دوم پایه نهم با ضریب سه، برای انتخاب رشته خود اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان به دو گروه «الف» و «ب»، در هدایت تحصیلی تقسیم شده‌اند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان‌ گروه «الف»، بر اساس نمرات خود می‌توانند به مدت یک هفته کار انتخاب رشته خود را انجام دهند و گروه «ب»، نیز اولویت بعدی هستند که بعد از گروه «الف» در خصوص هدایت تحصیلی می‌توانند اقدام کنند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در خصوص «ویژگی‌های امسال هدایت تحصیلی دانش‌آموزان»، تصریح کرد: سال گذشته، اولین سال اجرای طرح هدایت تحصیلی بود و بر اساس نتایجی که از سال گذشته کسب کردیم، نشان‌دهنده این موضوع است که کار خوبی بود و رضایت‌مندی معلمان و دانش‌آموزان را در بر داشت.

شکوهی با اشاره به «انجام یک پروژه تحقیقاتی در خصوص میزان مؤثر هدایت تحصیلی»، بیان داشت: امسال یک پایش در شهر تهران، شهرستان‌های استان تهران و اردبیل صورت گرفت که بر اساس آن، رضایت خوبی وجود داشت.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم باید شاخص توسعه رعایت می‌شد، اما برنامه ششم دست ما را باز گذاشته است؛ به این صورت که توزیع را ظرف 5 سال آینده اجرا کنیم تا فرصت و زمینه‌سازی در این خصوص و توجیه خانواده‌ها، انجام گیرد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته ممکن بود ظرفیت پذیرش وجود داشته باشد، اما بر اساس نُرم متوازن، امکان راه‌اندازی رشته جدید نبود، اما در سال جاری به مناطق آموزش و پرورش تفویض اختیار شده است تا بر اساس ظرفیت مناطق خود، رشته‌های جدید را برای دانش‌آموزان در نظر گیرند.

شکوهی در پاسخ به این پرسش که «آیا در طول سال تحصیلی اطلاعات لازم در خصوص هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان ارائه شده است»،‌ تصریح کرد: هدایت تحصیلی کار زمان‌بر و فرآیند طولانی است و نقطه اوج آن در پایه نهم قرار دارد که آن، انتخاب رشته و شروع یک زندگی جدید و مسیر شغلی و تحصیلی است.

وی متذکر شد: سال گذشته دوره‌های توجیهی‌ آموزشی برای مدیران متوسطه اول، مشاوران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها برگزار کردیم و به مشاوران اعلام شد علاوه بر توجیه دانش‌آموزان و خانواده‌ها، موظف هستند هر دانش‌آموز را به مدت 45 دقیقه مشاوره فردی بدهند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: با پیگیری‌هایی که در سال تحصیلی جاری در همه مدارس متوسطه اول مشاوره داشتیم و اگر در جایی تعداد دانش‌آموزان به حدنصاب نرسید، مراکز و هسته مشاوره در ادارات آموزش و پرورش موظف هستند به دانش‌آموزان و خانواده‌ها مشاوره لازم را ارائه دهند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,521 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 تیر 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir