هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آزادانه و به اختیار آنها انجام

0
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آزادانه و به اختیار آنها انجام می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: روح حاکم بر شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی انتخاب آزادانه، آگاهانه و مدیریت شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی فیض در گردهمایی کارشناسان مشاوره و نمایندگان مدیران متوسطه دوره اول قطب دو کشور درکرمان اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان آزادانه است و هیچ اجباری در ثبت نام دانش آموزان در رشته‌ای خاص وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: مشاوران باید اطلاعات لازم را در زمینه رشته های خاص تحصیلی به دانش آموزان ارئه دهند تا دانش آموز بداند هر رشته به چه شغلی در آینده ختم می شود.

وی با بیان اینکه اکثر دانش آموزان گرایش به رشته علوم تجربی دارند تصریح کرد: رفتن به رشته تجربی ملاک قبولی دانش آموزان در رشته های پزشکی  نیست بلکه باید به آنها بگوییم هر30 نفر ازگروه امتحانی تجربی فقط یک نفر شانس قبولی در رشته های پزشکی دانشگاه ملی و آزاد دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان باید به گونه مدیریت شود که آنها رشته‌های مورد نیاز کشور را در راستای ایجاد توازن در رشته‌های تحصیلی انتخاب کنند.

فیض با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات جسمی، روحی و روانی دانش آموزان مهمترین وظیفه مشاوران در مدارس است گفت: باید ریشه و دلایل مشکلات روحی و روانی دانش آموزان را باکمک دین الهی و استفاده از نظرات و تکنیک های دانشمندان پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات روحی و روانی به نحوه ارتباط انسان ها با خداوند برمی گردد و باید یاد خداوند را در دل دانش آموزان نهادینه کنیم تا مایه آرامش قلوب و دل های پاک آنها برای همیشه شود.

فیض اظهارکرد: در قرآن مجید شفای همه مشکلات بشر وجود دارد و ما باید شفای مشکلات روحی و روانی را از دل قرآن پیدا کنیم تا بتوانیم در امر مشاوره به دانش آموزان موفق شویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر اتصال بین انسان و خدا نادیده گرفته شود آنچه باقی می ماند انسان نیست، افزود: حیثیت انسان در اتصال به خداست و اگر این اتصال اصلاح شود بسیاری از مشکلات روحی و روانی انسان ها مرتفع می شود.

فیض خاطر نشان کرد: اگر توحید انسان ها درست شود همه چیز انسان درست می شود و اگر اتصال دانش آموزان به خدا تضمین شود ابدیت و جاودانگی آنها تضمین می شود .

وی خطاب به مشاوران مدارس تاکید کرد: در زندگی تامل کنیم و در حال تعالی و پیشرفت باشیم زیرا کسی که در حال بالا رفتن نباشد محال است بتواند دیگری را با خود به بالا ببرد.

فیض اظهارکرد: بسیاری از بیماری های درونی انسان ریشه در مشکلات جسمی، روحی و روانی و مراتب والای او دارد و اگر مراتب والای انسان ها درمان شود ابدیت آنها تضمین می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،وی بر استفاده از احادیث و رهنمود های ائمه اطهار(ع) به خصوص کتاب صحیفه سجادیه در امور مشاوره ای تاکید کرد.

گفتنی است؛ گردهمایی کارشناسان مشاوره و نمایندگان مدیران متوسطه دوره اول قطب دو کشور استان های سیستان بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد در کرمان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,372 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 اردیبهشت 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir