بودجه خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی افزایش می‌یابد

0
بودجه خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی افزایش می‌یابد
به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قدمی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در مجتمع آموزشی استثنایی شهید محبی منطقه پنج شهر تهران اظهار کرد: خدمات حمایتی برای دانش آموزان استثنایی شامل ارائه خدمات رایگان همچون دارو، جراحی، ویلچر، سمعک، واکر، کاشت حلزون به دانش آموزان استثنایی و تلفیقی است.
 
وی با اشاره به نقش معلمان در تعلیم و تربیت و پرورش دانش آموزان گفت: مبنای تربیت فطرت است، معلمان باید با دانش و هنر خود، دانش‌آموزان را به مقام والا‌یی از علم و آگاهی هدایت کند.
قدمی با بیان اینکه شیوه های تربیتی تغییر کرده و نمی‌توان فرزندان را با تربیت 40 سال قبل آموزش داد، افزود: تذکر کلامی یکی از شیوه‌های نامناسب تربیتی است و باید با رفتار خود بر دانش ‌آموزان تاثیرگذار باشیم و بهترین شیوه‌های تربیتی را متناسب با زمان در نظر بگیریم.
وی با بیان اینکه براساس عقیده شهید مطهری مبنای تربیت دینی، تربیت عقلانی است، اظهار کرد: نوع تربیت متفاوت است، امروزه به علت گسترش فضای مجازی و آموزه های آنها، تاثیر تربیت والدین به صفر می رسد و باید قبل از اینکه فرزندان دچار مشکل شوند، با محبت با او رفتار کرده و مشکلات و مسایل او را با عقلانیت حل کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر شناخت ویژگی های دانش آموزان در امر تعلیم و تربیت گفت: انسان جهانی ناشناخته است، این موجود را باید از لحاظ روان شناختی، روان شناسی تفاوت های فردی و یادگیری شناخت و متناسب با این ویژگی ها روش های تربیتی را به کار گرفت.
قدمی با اشاره به استعدادها و توانمندی های دانش آموزان استثنایی و با نیازهای ویژه افزود: این دانش آموزان با کسب علم و آگاهی به راحتی می توانند از دانش آموزان عادی پیشی بگیرند و تحقیقات نشان می دهد که اگر معلم به خصوص معلم کلاس اول، دانش لازم را در روش تدریس نداشته باشد باعث اختلالات یادگیری می شود و باید قوی ترین و آگاه ترین معلمان باید در پایه اول دانش آموزان تدریس کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این نهاد سخت ترین بخش آموزش و پرورش است، اظهار کرد: قوی ترین و با انگیزه ترین معلمان در آموزش و پرورش استثنایی فعالیت می کنند، این معلمان‌ هدف و راه خود را طور دیگری انتخاب کرده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مناسب سازی کتاب درسی، برگزاری برنامه های پرورشی، فرهنگی و ورزشی، راه اندازی سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان استثنایی در سراسر کشور را از جمله اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد و گفت: امسال بودجه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به 23 میلیارد تومان رسیده که 80درصد هزینه آن را دولت و 20درصد باقی مانده را خانواده ها پرداخت می کنند و این در شرایطی انجام شد که قیمت نفت 30دلار بود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به حل مشکلات سنوات ارفاقی معلمان دانش آموزان استثنایی اظهار کرد: این معلمان براساس قانون بابت هر یک سال خدمت، 72روز پاداش گرفته و می توانند 72 روز زودتر بازنشست شوند، این موضوع خلا قانونی داشت که با همکاری سازمان مدیریت و صندوق بازنشستگی و تامین اعتبار برای 24هزار فرهنگی که از سال 88 تا 91 در مدارس استثنایی فعالیت داشتند، حل شده و اولویت پرداخت برای افرادی است که در آستانه بازنشستگی هستند.
وی گفت: بار مالی سنوات ارفاقی 660 میلیارد تومان و سهم همکاران فرهنگی 60 میلیارد تومان است.
قدمی با بیان اینکه در دولت یازدهم بودجه بخش سایر سازمان آموزش و پرورش استثنایی از 24میلیارد تومان به 94 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته، افزود: مشکلات آموزش و پرورش استثنایی را می پذیریم، ما تمامی مشکلات را حل نکردیم اما کسانی که می گویند اقدامی در این حوزه انجام ندادیم، بی اخلاقی است و به عقیده من باید اعتبارات 2 تا 3 برابر اعتبار موجود باشد تا بتوان مشکلات را حل کرد.
در پایان این آیین از معلمان برگزیده دانش آموزان استثنائی شهر تهران تجلیل شد.
آیین بزرگداشت مقام معلم روز سه شنبه با حضور مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنائی تهران، سیاوش شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در مجتمع آموزشی شهید محبی برگزار شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,391 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 اردیبهشت 1396

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir