نظام آموزش و پرورش باید بازخوانی شود

0
نظام آموزش و پرورش باید بازخوانی شود
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شهید مطهری تبیین عقلانی را متناسب با زمان ارائه داده و این مهم یکی از تفکرات این شهید والامقام است.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم در مراسم تجلیل از 150 معلم نمونه استان که در اردوگاه امیر کبیر شازند برگزار شد، افزود: متناسب با زمان سخن گفتن کار معلمان است که مطهری این ویژگی را در تبیین عقلانی خود از دین داشته است.

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تفکرات شهید مطهری مجموعه مکتبی است ک دارای پیام های مشخصی می باشد، تصریح کرد: در اندیشه شهید مطهری تمامی اجزای دین از جمله مبانی فلسفی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد؛ چیزی که امروزه به شدت به آن نیازمندیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در زمان تحول بنیادین آموزش و پرورش بسر می بریم و امدواریم تحول جدی در این نهاد صورت گیرد  خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مدرن باید ویژگی های خاص خودش را داشته باشد که متاسفانه و علی رغم همه تلاش همکاران، خروجی این سیستم تاکنون پاسخگوی نظام آموزش و پرورش ما نبوده است.

نوید ادهم با بیان این که نظام آموزش و پرورش باید بازخوانی شود و متناسب با جامعه امروز گام بردارد، افزود: شناسایی کاستی های آموزش و پرورش و درمان آن باید با مدیریت انجام شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین اصلی ترین عنصر تحول معلم است؛ معلم یکی از مولفه های تعلیم و تربیت بشمار می رود.

نوید ادهم با اشاره به اینکه معلم یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت نظام آموزش و پرورش است افزود: هرچه معلم موفق تر باشد نظام آموزش و پرورش نیز به موفقیت های بیشتری دست می یابد.

وی با اشاره به اینکه معلم ابعاد وجودی دانش آموزی را باید در مدارس شکوفا سازد ادامه داد: معلمان دو ماموریت را باید در کار خود جدی بگیرند اول اینکه به معلمی خود بیندیشند و دوم تخصص موضوعی در رشته خود داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اصلی ترین پیام تحول بنیادین باید تبدیل نظام آموزش و پرورش موجود به نهاد فرهنگی تربیتی باشد تا زمینه تربیت پذیری بچه ها را متناسب با نظام اسلام فراهم کند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,323 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 اردیبهشت 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir