رایزنی برای کاهش مشکلات بیمه‌ای بازنشستگان

0
رایزنی برای کاهش مشکلات بیمه‌ای بازنشستگان
وزیر آموزش وپرورش بر ضرورت تلاش برای تغییر نگاه هزینه‌ای به سرمایه‌ای درآموزش وپرورش تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، عصر دیروز فخرالدین دانش آشتیانی، در دیدار تشکلهای صنفی معلمان اصفهان که در سالن کنفرانس نقش جهان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبری درخصوص نگاه سرمایه‌ای به جای نگاه هزینه‌ای به آموزش وپرورش ، اظهارکرد: برای حلّ مشکلات موجود جامعه فرهنگیان، باید تلاش کنیم  این نگرش رهبری را در جامعه به وجود آوریم و شأن و منزلت واقعی معلمان را تثبیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مسیری گام برداریم که مشکلات مالی و حقوقی معلمان کاهش یابد، همه فرهنگیان باید در این زمینه تلاش کنند، زیرا رفع بخش عمده ای از مشکلات آموزش وپرورش به دست خود فرهنگیان امکان پذیر است.

وزیرآموزش وپرورش افزود: راه اثبات این دیدگاه که آموزش وپرورش، نهادی سرمایه‌ای است، ارتقای سطح علمی نظام تعلیم و تربیت  است، بنابراین  می توان با تلاش های علمی، سودآوری نظام تعلیم وتربیت را به جامعه اثبات کرد.

وی بر ضرورت استقلال آموزش وپرورش تأکید و تصریح کرد: بعضاً مشاهده می شود ، دستگاه ها یا نهادهایی برای فرهنگ سازی یا نهادینه کردن یک موضوع، از آموزش وپرورش می خواهند که فلان موضوع را در محتوای درسی بگنجاند و براین باورند که مشکلات، این گونه حل می شوند، اما این نگرش درست نیست و در نظام تعلیم وتربیت، باعث افزایش معضلات خواهد شد،  لذا آموزش وپرورش باید با تفکر و خلاقیت، مسائل را حلّ و فصل کند.

دانش آشتیانی گفت: برگزاری همایش های علمی با حضور صاحب نظران می تواند میزان شناخت جامعه از معلمان را افزایش  دهد.

وی از پیگیری مشکلات بازنشستگان خبر داد و افزود: برای کاهش مشکلات بیمه‌ای بازنشستگان رایزنی هایی صورت گرفته اما هنوز  به نتیجه قطعی نرسیدیم.

دکتر دانش آشتیانی، تقویت دانشگاه فرهنگیان را ضروری دانست وخاطرنشان کرد: فضاها و امکانات دانشگاه فرهنگیان مطلوب نیست و با این شرایط نمی توان انتظار داشت تربیت معلم، متناسب با شاخص های موردنظر صورت گیرد.

عضوکابینه تدبیر وامید اظهارکرد: برای ایجاد تحول در آموزش وپرورش باید نخبگان را جذب کرد و برای تحقق این موضوع،  رفع مشکلات فعلی جامعه فرهنگیان  ضروری است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیرآموزش وپرورش تصریح کرد: پیش نویسی را برای ایجاد نظام معلمی تهیه کرده ایم که پس از بررسی های کارشناسانه جهت تبدیل به لایحه به دولت ارسال می شود تا دولت نیز برای تصویب ، آن را به مجلس ارائه کند .

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، نمایندگان تشکل های صنفی معلمان، موضوعات مختلفی را درخصوص آموزش وپرورش مطرح کردند که از آن جمله می توان ضرورت جایگزینی امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی ، چابک سازی بدنه آموزش وپرورش، تغییر نگرش ها نسبت به آموزش وپرورش، ضرورت تطابق گزینش اساتید دانشگاه فرهنگیان با سیاست های دولت تدبیر و امید و تخصیص بخشی از درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده به آموزش وپرورش اشاره کرد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,355 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 اردیبهشت 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir