بازنشستگی 70 هزار معلم آموزش و پرورش و جایگزینی نیروهای جدید

0
بازنشستگی 70 هزار معلم آموزش و پرورش و جایگزینی نیروهای جدید
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگی 70 هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش در دو سال جاری خبر داد و راهکارهای موجود برای جایگزینی این نیروها را تشریح کرد.

علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند ساماندهی نیری انسانی در سال جدید اظهار کرد: آموزش و پرورش مشکلی برای ساماندهی نیروی انسانی ندارد اما چشم‌انداز نیروی انسانی که برای آموزش و پرورش ترسیم می‌شود نیازمند توجه جدی است و باید توسط این وزارتخانه و دولت پیگیری شود.
وی افزود: طی امسال و سال آینده 70 هزار نیروی انسانی از آموزش و پرورش بازنشسته شده و خارج می‌شوند و نکته مهم آن است که 70 درصد این نیروها مرد هستند، در حالی که معمولا ترکیب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اکثرا با زنان است اما در روند بازنشستگی‌ها برعکس آن در حال وقوع است و نیاز داریم برای جایگزینی این جمعیت، از ردیف‌های استخدامی استفاده کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه در برنامه ششم توسعه، راهکاری برای این موضوع دیده شده است، گفت: براین اساس دولت مکلف شده برابر تعداد ردیف‌هایی که آموزش و پرورش برای استخدام درخواست می‌کند، اجازه جذب دانشجو از دانشگاه فرهنگیان و همچنین صدور مجوز ردیف‌های استخدامی از طریق دوره‌های یک ساله حرفه‌آموزی براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را بدهد، بنابراین اگر این دو مورد اتفاق بیفتد، مشکلی در این دو حوزه نداریم.
زرافشان تاکید کرد: اما اگر چشم‌انداز پنج ساله را مدنظر داشته باشیم، نیاز به تحرک زیادی در حوزه تامین منابع انسانی وجود دارد و باید برای مرتفع کردن این نیاز دست به یکدیگر بدهیم.

وی درباره چابک‌سازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیز گفت: معمولا مدرسه و نیروی معلمی از چابک‌سازی مستثنی می‌شود. کسی که بازنشسته بشود نمی‌توان نیرویی به جای او جایگزین نکرد زیرا به معنای آن است که یا یک کلاس درس باید تعطیل شود یا باید دو کلاس با یکدیگر ادغام شوند. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر هم چابک‌سازی بخواهد اتفاق بیفتد، باید در بخش اداری باشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,311 بازدید

    0 نظر

    درج: 30 فروردین 1396

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir