چاپ 105 هزار کتاب در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای مدارس

0
چاپ 105 هزار کتاب در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای مدارس ابتدایی
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش گفت: نرم‌افزارغربالگری ۱۳ میلیون دانش‌آموز در حال نهایی شدن است تا بتوانیم دانش‌آموزان را رصد و درصورت مداخله مددکاری اجتماعی و آموزش‌های انفرادی انجام شود.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم که در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: امروز نگاه متوازن به تعلیم و تربیت جزء سیاست‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش، سند تحول بنیادین، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌های مقام عالی وزارت آموزش‌وپرورش است.

وی افزود: امروز معتقدیم سیطره آموزش و تمرکز باید بر بعد ذهنی و شناختی و بر پرورش و ورزش محدود شود و مدارس ما باید محل زندگی دانش‌آموز و توام با شادی و خاطره باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: در یک تعلیم و تربیت خلاق، پویا و مترقی مدارس، ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان از تعطیلی مدارس خوشحال نشوند.

وی  با بیان اینکه یکی از مباحث وزارت آموزش‌وپرورش درحوزه تعلیم و تربیت کشور این است که دانش‌آموز مشارکت و حضور فعال‌تری در برنامه‌ها داشته باشد تا تکاپو، یادگیری و یاددهی ماندگاری اتفاق بیفتد، گفت: امروز محبت مدرسه، ورزش و شادی در کف مدرسه زمزمه می‌شود به همین لحاظ تلاش بر این است که دانش‌آموزان در سطح وسیعی از رویکرد و رویداد ورزشی بهره‌مند شوند .

وی خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی، زیستی بدنی و حرفه‌ای احساس می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش به ایجاد رشد متوازن در دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: انسان تک‌بعدی به‌طور حتم با مشکل مواجه می‌شود.

وی به توصیه مقام معظم رهبری به جوانان به تحصیل، تهذیب و ورزش اشاره کرد وگفت: شهید مطهری نیز می‌فرماید انسانی به‌طرف کمال می‌رود که ابعاد وجودی او متوازن رشد کرده باشد.

حمیدی عنوان کرد: اگر ما المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را سامان دادیم و 5 میلیون دانش‌آموز درون مدرسه باهم رقابت کردند برای این است که می‌خواهیم دانش‌آموز در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش از درون مدرسه احساس خوشی و شادابی کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید حس مدرسه در تک‌تک ما شکل بگیرد، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم در ساختمان 10 طبقه وزارت آموزش‌وپرورش طرح‌ها را یک‌طرفه ارسال کنیم چراکه امروز باید حضور فعال و پایداری در مدارس داشته باشیم و حس مدرسه‌ای در ما ایجاد شود .

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش ‌و پرورش یادآور شد: تعلیم و تربیت در مدرسه اتفاق می‌افتد نه در وزارتخانه و آموزش‌ و پرورش پس باید به مدرسه خدمت کنیم چراکه مدرسه کانون تحول، تعلیم و تربیت است.

وی با تأکید بر اینکه تمام مسائل ما باید مدرسه محورانه باشد، تصریح کرد: سیاست‌های ما مشارکت مدرسه محورانه و فراگیرانه است .

حمیدی ادامه داد: مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان مدارس قهرمان شد که این یعنی نام و پرچم مدرسه به نمایندگی از استان در کشور اول شده است‌ .

وی افزود: با توجه به مدرسه محوری شدن مسابقات میزان مشارکت دانش‌آموزان دو برابر و کیفیت حضور نیز چندین برابر شد .

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش ‌و پرورش بابیان اینکه نگاه به تربیت‌بدنی یک نگاه سخیف است که باید این تغییر پیدا کند، اظهارکرد: تربیت از راه تکاپو و شرکت در فعالیت‌های جسمی و حرکتی حاصل می‌شود .

وی تصریح کرد: وفاق، سازگاری، کار کیفی، نظم و انضباط به‌صورت عملی و میدانی توصیه پذیر نیست چراکه این افعال تجربه کردنی و مهارت آموختنی است، برای همین ما تربیت و پرورش را به سمت مدرسه می‌بریم و می‌خواهیم دانش‌آموزان شاد باشند .

حمیدی به افزوده شدن درس مطالعات اجتماعی در پایه‌های ششم، هفتم و هشتم جهت آموزش مهارت‌های زندگی اشاره کرد و گفت: درس مدیریت خانواده و سبک زندگی دینی به برنامه درسی دانش‌آموزان کلاس یازده و دوازدهم اضافه شد.

وی بابیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی 105 هزار کتاب برای مدارس ابتدایی چاپ شد، اظهار کرد: معتقد نیستیم که در مدارس معلم خاص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم چراکه همه معلمان باید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش داشته باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش ‌و پرورش خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سه میم منزل، مدرسه و محله باید در کنار هم قرار گیرند.

وی گفت: نرم‌افزار غربالگری 13 میلیون دانش‌آموز در حال نهایی شدن است تا بتوانیم اطلاعات را به گونه ای داشته باشیم که دانش‌آموزان را رصد کنیم و اگر لازم است مداخله شود مددکاری اجتماعی، آموزش‌های انفرادی به‌ویژه در مناطق خطرپذیر را داشته باشیم.

حمیدی افزود: برپایی نمایشگاه ثابت و سیار، جشنواره نوجوان سالم از دیگر فعالیت‌هایی است که در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,400 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 فروردین 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir