تدوین منسجم کتب درسی عربی، قرآن و دینی

0
تدوین منسجم کتب درسی عربی، قرآن و دینی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی فیض در نشست خبری که به منظور تبیین جزییات پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام ترتیب داده شده بود با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع قرآن برای آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید به عنوان نظام تربیتی جمهوری اسلامی، نظامی تربیتی مبتنی بر قرآن به تعبیر حضرت امام باشد.

وی افزود: به دنبال تربیت دانش آموزانی هستیم که با قرآن انس داشته باشند و از این میراث ارزشمند پیامبر(ص ) صیانت و حفاظت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قرآن کریم بهترین منبع برای آموختن سبک زندگی است و دانش آموز باید تدبر در قرآن را بیاموزد گفت: برگزاری مسابقات قرآنی بیشتر جنبه انگیزشی دارد و کمک می کند در جمعیت کثیر دانش آموزی تحرک ایجاد و آن ها را با خود همراه کنیم و جذب حداکثری داشته باشیم.

فیض ادامه داد: در کنار برنامه های درسی جاری مدارس، در سال تحصیلی جاری شش میلیون دانش آموز را توانسته ایم جذب فعالیت های قرآنی فوق برنامه کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت های پرورشی در سطوح مختلف از مدرسه تا سطح کشوری برنامه ریزی می شود گفت: علی رغم برگزاری چهار دوره از این مسابقات، حدود 19 سال مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام در ایران متوقف بوده است ولی قصد داریم از امسال آن را به صورت مستمر و هردوسال یکبار برگزار کنیم و به همین منظور دبیرخانه ای در وزارتخانه شکل گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همکاری و تعامل نزدیک با سازمان اوقاف در رابطه با برگزاری این مسابقات عنوان کرد: بعضا تبلیغات منفی ایران هراسی در جهان شکل گرفته که برای دفع این تبلیغات برنامه های ویژه ای برای آشنایی با ایران برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است

فیض ادامه داد: 60 دانش آموز از 33 کشور دنیا در دو رشته حفظ و قرائت در مسابقات شرکت می کنند.

وی وجه تمایز این دوره از مسابقات را با دوره‌های پیش گفت: با توجه به شرایط حاکم در منطقه و وجود داعش و تهدیدات امنیتی آن، برگزاری این مسابقات به شکستن فضای حاکم کمک می کند. همچنین تنوع کشورها نسبت به دوره قبل 30 درصد بیشتر شده است و نشان می دهد ایران به عنوان یکی از پایگاه‌های جهان اسلام مقبولیت بیشتری را در جهان اسلام پیدا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به جوایز نقدی درنظر گرفته شده برای این دوره از مسابقات از جمله مبالغ نقدی حدود 20 میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: البته هدف اصلی تقویت فرهنگ قرآنی است. یکی از اقدامات انجام شده این است که برای امسال کتاب‌های درسی قرآن، دینی و عربی به صورت منسجم در حال تدوین است و این سه باید مکمل هم باشند و همدیگر را تقویت کنند و نتیجه نهایی آن تربیت دانش آموزانی است که اهل تدبر در قرآن هستند.

فیض افزود: پس از مراسم اختتامیه و هفتم اردیبهشت ماه دیداری با مقام معظم رهبری خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست با بیان اینکه از 83 کشور در این مسابقات بین المللی شرکت می کنند که به صورت ویژه در بخش دانش آموزی از 33 کشور شرکت کننده داریم گفت: مقوله وجود امنیت در کشور بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر قبلا مسابقات در سطح کشوری باقی می ماند اما اکنون دانش آموزان ما برای رقابت بین المللی آماده شده اند و دانش خود را ارتقاء داده‌اند.

مسیب زاده ادامه داد: افتتاحیه مسابقات 30 فروردین ماه است؛ روز شنبه دوم اردیبهشت ماه مسابقات دانش آموزی در دو بخش دختران و پسران در مصلی تهران برگزار می شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,310 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 فروردین 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir