معرفی کتب مناسب دانش‌آموزان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس

0
معرفی کتب مناسب دانش‌آموزان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس
دبیرکل دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش به اعلام جزییات برگزاری چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ویژه کتب قرآنی پرداخت و گفت: این جشنواره روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، ناصری در این نشست خبری با بیان اینکه این جشنواره چهارم اردیبهشت ماه در سالن کوثر مسجد امام صادق علیه‌السلام برگزار می شود اظهار کرد:حدود 600 اثر به دست ما رسید که تعداد آثار مناسب 313 عنوان و تعداد ناشران شرکت کننده در جشنواره77 ناشر بود.

وی افزود: در این میان سهم ناشران شهرستانی 54 درصد و سهم ناشران قم 35 درصد بود.

ناصری با اشاره به رشد 46 درصدی کتب مناسب شرکت کننده در جشنواره نسبت به دوره قبل گفت: تفاوت کتب مناسب بین دو دوره 214 کتاب است. از 313 کتب مناسب گروه دانش آموزی ، گروه بزرگسال 208 عنوان کتاب داشتند که 66.5 درصد را دربرمی گیرد.

وی تعداد کتب داوری به تفکیک طبقه بندی را اعلام کرد و گفت : در بخش دانش آموزی در گروه آموزش قرآن 16 عنوان،گروه مفاهیم و موضوعات قرانی 23 عنوان، ادبیات داستانی 66 عنوان و در گروههای داوری بزرگسال آموزش قرآن 16 عنوان، معارف قرآنی 140 و تفسیر و ترجمه 52 عنوان بوده است و مجموعا 18 داور داشتیم که تحت نظر یک کمیته علمی فعالیت کردند.

ناصری با بیان اینکه 39 عنوان نامزد هستند که 15 عنوان دانش اموزی و 24 عنوان در رده بزرگسال است اظهار کرد:شش برگزیده خواهیم داشت و هشت نفر تقدیر می شوند.

دبیر چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ویژه کتاب های قرآنی درباره شاخصه ها و مولفه های انتخاب کتب گفت: موضوع سازماندهی محتوا بسیار مهم بود، زبان و نثر متناسب با مخاطب، خلاقیت در ارائه محتوا، زاویه نگاه خالق اثر و همچنین گرافیک آثار از جمله مولفه‌های موثر و مورد توجه در انتخاب کتب برتر هستند.

وی ادامه داد: در زمینه کتاب های قرآنی، هنر و خلاقیتی که در حوزه های دیگر مرتبط با قرآن وجود دارد رخ نمی دهد. به عنوان مثال زحمتی که یک قاری بین المللی در ارائه قرآن به خرج می دهد را شاهد هستیم اما وقتی قرار است یک مفهوم قرآنی به دانش آموزان انتقال یابد شاهد اوج این پویایی، تلاش و هنر نیستیم.

ناصری در ادامه درباره وظایف سازمان پژوهش برای معرفی و تهیه این کتب برای کتابخانه‌های مدارس عنوان کرد: وظیفه ما شناسایی و معرفی این فهرست به مدارس سراسر کشور است. بالغ بر 100 هزار جلد کتاب مناسب را در کتابنامه رشد معرفی می کنیم اما وظیفه تجهیز کتابخانه ها بر عهده معاونت پرورشی است. البته ما تاکید داریم از کتب مناسب معرفی شده در کتابنامه رشد استفاده شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,374 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 فروردین 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir