آموزش و پژوهش مهمترین عامل پیشرفت جامعه

0
آموزش و پژوهش مهمترین عامل پیشرفت جامعه
دبیر علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن‌سینا گفت: یکی از مهمترین عوامل مؤثر در پیشرفت جوامع، توجه به آموزش و پژوهش و میزان سرمایه‌گذاری هوشمندانه در این زمینه می باشد. آن دسته از جوامعی که زمینه و بستر مساعدتری برای تعالی همه جانبه نظام آموزشی خود فراهم آورده و آن را سرلوحه حرکت علمی خود قرار داده‌اند، مدارج رشد و بالندگی را هر چه مطلوبتر و در زمان کوتاهتری سپری خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی رشیدی جهان افزود: از آنجایی که دانش آموزان بعنوان نیروهای بالقوه علمی وفنی، آینده سازان کشور و عناصر تعیین کننده در رشد و بالندگی جامعه شناخته می‌شوند و در آینده با ورود به رشته‌های تحصیلی دانشگاهی نقش عمده‌ای در پیشرفت‌های علمی –پژوهشی کشور خواهند داشت، شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، سازماندهی، پرورش و هدایت آنها در این مسیر می‌تواند سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در جهت ساخت میهن عزیزمان باشد.
دبیر علمی جشنواره ابن سینا اذعان کرد: در همین راستا کارشناسان ما با هدف ایجاد علاقه و انگیزه و فراهم آوردن بستری مناسب به منظور پرورش خلاقیت ، نوآوری و ابتکار عمل دانش آموزان در زمینه های مختلف پژوهشی و همچنین کاربردی نمودن مباحث تئوریک علمی، در نظر دارد، همانند سال گذشته دومین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری ابن سینا را در سال تحصیلی 96-95 برگزار نماید.
وی تشریح کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش آموزان وآشناسازی دانش آموزان با فضای کسب و کار و روش های کاربردی ساختن علوم مختلف و همینطور ارتقاء سواد اقتصادی در دانش آموزان و آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد.
رشیدی جهان خاطر نشان کرد: دانش آموزان پس از یک سال تلاش و طراحی و آماده سازی پروژه‌های مختلف در محورهای ۴ گانه جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا در این رویداد جذاب علمی شرکت کردند تا علاوه بر حضور در یک رقابت علمی و جذاب ،تجربه‌های گرانقدری را در موضوعات مختلف علمی کسب کنند.
به گزارش روابط عمومی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، وی در پایان افزود: از همه اعضای کمیته علمی و اجرایی و کارگروه‌های تخصصی مختلف که در یک فرآیند۴ ماهه زحمات بسیاری کشیده اند قدردانی و تشکر می‌نمایم و در راستای فرمایش رهبری در سال اقتصاد مقاوتی تولید و اشتغال دانش آموزان را از این سنین برای این مهم آماده نماییم و امیدوارهستم بتوان گامی هر چند کوچک در راستای آبادانی کشور و رشد علمی فرزندان این مرز و بوم برداشته شود و زمینه‌های کارآفرینی را در نوجوانان فراهم آورد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,661 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 فروردین 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir