تفویض اختیار به مدارس تحول بزرگی در سال 96 خواهد بود

0
تفویض اختیار به مدارس تحول بزرگی در سال 96 خواهد بود
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به کاهش بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها گفت: تفویض اختیار به مدارس تحول بزرگی در سال 96 خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فخرالدین دانش آشتیانی دردیدار نوروزی کارکنان معاونت آموزش متوسطه و همچنین کارکنان اداره کل شاهد وایثارگران که در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، گفت: ساختار وسیع تشکیلات آموزش و پرورش باعث شده تا سیستم تعلیم و تربیت به صورت متمرکز اداره شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش باید با حداقل نیرو و ساختاری علمی ،‌پژوهشی کار هدایت و راهبری نظام تعلیم و تربیت را برعهده داشته باشد.

وی تصریح کرد: سیاستها در سال 96 بر این متمرکز است که چه کارهایی را برای مدرسه انجام ندهیم و به آنها را به مدرسه تفویض اختیارکنیم بنابراین اگر با کاهش بخشنامه ها و دستورالعمل ها امور مدرسه را به مدیران واگذار کنیم بزرگترین تحول را درآموزش و پرورش ایجاد کرد کرده‌ایم.

دانش آشتیانی اظهارکرد: در سال 96 تلاش ما براین خواهد بود تا کمترین تعیین تکلیف را برای مدارس داشته باشیم و بیشتر از خلاقیت مدیران و معلمان استفاده می‌کنیم بنابراین باید در سال 96 کمتر از 20 بخشنامه به مدارس ارسال کنیم.

عضو کابینه تدبیروامید با اشاره به عدم رضایت مدیران از تعدد بخشنامه‌ها خاطر نشان کرد: حوزه های ستادی باید بیشتر به امر نظارت بپردازند و این نظارت نیز به معنی مچ گیری نباشد بلکه به معنی راهبری مدرسه و هدایت مدیر به مسیر اصلی تعلیم و تربیت باشد.

وی اظهارکرد: در مدارس باید بستری فراهم شود تا دانش آموزان شایستگی‌ها و مهارت های زندگی را طی 9 سال از ابتدای دوران تحصیل تا پایان دوره اول متوسطه فرا گیرند و در 3 سال دوره دوم متوسطه تنها به فراگیری تخصص های لازم بپردازد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دانش آشتیانی گفت: تربیت نیروی متخصص باید در دوره دوم متوسطه صورت گیرد و تخصص های مورد نیاز استان ها نیز با یکدیگر متفاوت است بنابراین هر استانی با توجه به نیازهای بومی خود می تواند نیروی متخصص مورد نیازش را در مدارس به گونه‌ای تربیت کند که نیاز به گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه ها نیز نباشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,529 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 فروردین 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir