تغییرات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم

+1
تغییرات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: موضوعات مربوط به آماده سازی و ورود اطلاعات در سامانه‌های مورد نظر هدایت تحصیلی آغاز شده است.
وی به آغاز فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بعد از اعلام نتایج امتحانات خردادماه اشاره و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی پس از اتمام امتحانات و اعلام نتایج می‌توانند نسبت به هدایت تحصیلی خود اقدام کنند که عملکرد تحصیلی و نمرات پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در این امر مهم است.

زرافشان افزود: آشناسازی دانش‌آموزان با رشته‌ها و آشناسازی اولیا و دریافت نظرات آنها آغاز شده است و تا پایان تیرماه هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با جمع‌بندی امتیازات فرم‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آماده می‌شود، گفت: سال گذشته 12 اولویت را برای بچه‌ها تعیین کردیم و بر اساس آن دانش‌آموزان 100 امتیاز کسب می‌کردند. این فرم‌ها امسال هم با همان 100 امتیاز است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اولویت‌های مندرج در فرم هدایت تحصیلی جنبه تجویزی ندارد بلکه توصیه‌ای است، عنوان کرد: آزمون‌های تحصیلی و موارد دیگر در طول تحصیل نشان می‌دهد علایق دانش‌آموزان به ترتیب از یک تا 12 خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرم‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان امسال بر اساس عملکرد تحصیلی آنهاست، تصریح کرد: در این فرم‌ها، اولویت ثبت نام برای دانش‌آموزان پیش بینی شده است و برای 12 رشته امتیازات دانش‌آموزان تهیه و چگونگی اولویت بندی مشخص می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند بر اساس آن اولویت‌های تعیین شده به مدارس مراجعه و کار ثبت‌نام خود را انجام دهند، اگر ظرفیت مدارس تکمیل نشود، بر اساس اولویت دوم مراجعه و ثبت‌نام می‌کنند.
زرافشان با اشاره به اینکه سیاست امسال در هدایت تحصیلی، پاسخگویی حداکثری بر اساس امتیاز عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید حداقل نمره برای ورود به رشته‌های تحصیلی مورد نظر را کسب کنند.

وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزی بخواهد در رشته ریاضی فیزیک ادامه تحصیل دهد، عملکرد تحصیلی او باید این موضوع را نشان دهد که در رشته ریاضی موفق بوده است. بدان معنا که اگر دانش‌آموزی در 3 سال درس ریاضی را با حداقل نمره قبول شده است نشان می‌دهد توانمندی خوبی در رشته ریاضی نخواهد داشت.
وی با اشاره به حداقل نمره برای ورود به رشته‌های تحصیلی، تصریح کرد: به عنوان نمونه برای ورود به رشته علوم تجربی، حداقل نمره ریاضی 13 و حداقل نمره تجربی 14 است و برای رشته ریاضی فیزیک این دو نمره جا به جا می‌شود. همچنین این نمرات برای دروس مختلف متفاوت است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,419 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 فروردین 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir