نگاه آموزش و پرورش به چهارشنبه‌سوری سلبی نیست

0
نگاه آموزش و پرورش به چهارشنبه‌سوری سلبی نیست
سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تقویت آیین ها و سنت های بومی و ملی گفت: نگاه ما به چهارشنبه سوری سلبی نیست بلکه می‌تواند فرصتی برای کسب تجارب جدید برای دانش آموزان باشد. به دنبال فرصت هایی هستیم که دانش آموزان ما یاد بگیرند شاد باشند.

به گزارش ایسنا، نورعلی عباسپور در نشست خبری که با موضوع "چهارشنبه سوری" در مدرسه ابتدایی شهید بهشتی، منطقه ۱۳ برگزار شد با بیان اینکه همه تلاش ما یادگیری و تربیت دانش آموزان در مدارس است گفت: تعلیم و تربیت مقوله مشکلی است که نه به تنهایی از عهده اولیا بر می آید و نه از عهده آموزش و پرورش و به همین خاطر نیازمند مشارکت اولیا و نهادهای ذیربط در این امر هستیم.

وی افزود: آموزش یک ابزار است و آنچه اهمیت دارد تربیت است. اساس و هدف کار تربیت است و باید فرصت های مناسبی برای یادگیری دانش آموزان فراهم کنیم. این تجارب و فرصت ها هرچقدر به زندگی روزانه دانش اموزان نزدیک تر باشد اثربخش تر است.

عباسپور با بیان اینکه هرچقدر این تجارب نو و دسته اول باشند یادگیری پایدارتر و لذت بخش تر خواهد بود اظهار کرد: منظور از تجارب دسته اول، مجموعه فعالیت هایی است که حواس بیشتری درگیر آن می شود. هرچقدر حواس پنجگانه بیشتر دخیل باشد یادگیری پایدارتر است.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تقویت ایین ها و سنت های بومی و ملی گفت: نگاه ما به چهارشنبه سوری سلبی نیست بلکه می تواند فرصتی برای کسب تجارب جدید برای دانش آموزان باشد. به دنبال فرصت هایی هستیم که دانش آموزان ما یاد بگیرند شاد باشند.

وی افزود: همه این آیین ها در نهایت می تواند به تجربه ای برای یادگیری تبدیل شوند. به انجمن های اولیا و مربیان توصیه کردیم که از فرارسیدن چهارشنبه سوری غمزده نشوند. بالای 90 درصد جامعه مشارکت در این مراسم دارند و صحنه های زیبایی خلق می شوند.

عباسپور ادامه داد: البته در این میان اتفاقات ناخوشایندی ممکن است رخ دهد، اما تلاش می کنیم بیشتر بر زمینه های یادگیری دانش آموزان معطوف کنیم. نهادهای پیشگیری کننده نیز تلاش می کنند امنیت مردم حفظ شود و از بار اتفاقات ناخوشایند بکاهند.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش هیچ گاه نگاه سلبی نسبت به مراسم چهارشنبه سوری نداشته است عنوان کرد: واقعیت چهارشنبه سوری را نمی توانیم انکار کنیم ولی باید این فرصت را غنیمت شماریم و از آن استفاده کنیم. 90 هزار مدرسه ما انجمن اولیا و مربیان داریم که می توانیم این نگاه را به انجمن ها منتقل کنیم.

وی ادامه داد: اولیا باید در این روز از فرزندان خود مراقبت کنند و حتی آیین هایی از این دست باید در برنامه های درسی ما وارد شود و تکلیفی معین شود که چه برنامه هایی می توانیم. برای شاد شدن در روز چهارشنبه سوری برنامه داشته باشیم و مهارت شادبودن را آموزش دهیم.

عباسپور با بیان اینکه متاسفانه در شهر ما فضای مناسبی برای فراهم شدن برگزاری این برنامه ها وجود ندارد، گفت: توصیه می شود از وسایل کم خطر استفاده شود تا بتوان این آیین را هدایت کرد.

سرپرست  دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر ترویج و تشویق دانش آموزان به حضور در خیابان ها در شب چهارشنبه سوری گفت: معلم به دنبال ایجاد فرصت برای یادگیری دانش آموزان است. چهارشنبه سوری نیز همانند اردوهای دانش آموزی می تواند فرصتی برای یادگیری باشد.

وی افزود: این آیین تابعی از سنت‌های بومی است و در هر منطقه ای متفاوت است و نمی‌توانیم یک برنامه متمرکز و واحد برای آن داشته باشیم، ما سیاست و رویکرد کلی مان را اعلام کردیم و خواستیم انجمن های اولیا و مربیان و والدین برای شادشدن فرزندان فکر کنند و برنامه داشته باشند. شادی یک امر درونی و داوطلبانه است و نمی توان آن را تکلیف کرد. قطعا با استفاده دانش آموزان از مواد خطرناک مخالفیم و معتقدیم همراهی اولیا با دانش آموزان در این مراسم می‌تواند کمک کننده باشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,403 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 اسفند 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir