علاقه دانش آموز، ملاک شیوه‌نامه جدید هدایت تحصیلی

0

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش با بیان این که در شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی، الگوی توسعه متوزان اصل نیست، بلکه آنچه اصل است علاقه دانش آموز است گفت: تلاش خواهیم کرد تا حد امکان ظرفیت‌ها به سمت تحقق علایق دانش آموز پیش برود.

به گزارش ایسنا، مهدی فیض در دومین روز از همایش معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش وپرورش سراسرکشورکه در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان برگزارشد،‌ فعالیتهای معاونت پرورشی در مدارس را اختیاری عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای نگرش جدید تربیتی، معاونت‌های متوسطه و ابتدایی برای حل مشکلات مدرسه از جمله هدایت تحصیلی دانش آموزان باید انجام فعالیت هایی را به معاونت پرورشی پیشنهاد دهند تا برنامه های پرورشی و فوق برنامه براساس نیازهای دانش آموزان تدوین شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش اظهارکرد: اگر مدل مفهومی درساختارها وجود نداشته باشد، ساختارها سلیقه‌ای خواهد شد و اهداف تربیتی محقق نمی شود.

وی تدوین نظام جامع هدایت تحصیلی را ضروری دانست و افزود: در این نظام که در حال تدوین است و اتمام آن نیازمندگذشت زمان است دانش آموز از دوره پیش دبستانی تا پایه نهم توسط مشاورین و در مسیرگرایش و علاقه‌هایش هدایت می شود که البته مشاورین تحصیلی باید در همه مقاطع و پایه ها حضور داشته باشند.

فیض گفت: برای حل مشکل هدایت تحصیلی درکوتاه مدت شیوه نامه‌ای را تدوین و به استان ها ارسال کردیم که در آن رویکرد ما در هدایت تحصیلی، ظرفیت سازی براساس پاسخ گویی حداکثری به تقاضای دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش وپرورش، حذف آزمون‌های غیراستاندارد و عضویت معاون آموزش متوسطه در شورای هدایت تحصیلی را از جمله اقدامات حوزه ستادی عنوان کرد و افزود: توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی نیاز به مبنا دارد و این مبنا نیازهای شغلی جامعه است؛ بنابراین با مهندسی معکوس می توان نیاز جامعه به فارغ التحصیلان در رشته های مختلف را مشخص کرد و دانش آموزان را به آن سمت هدایت کرد.

وی تصریح کرد: در شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی، الگوی توسعه متوزان اصل نیست، بلکه آنچه اصل است علاقه دانش آموز است و تلاش خواهیم کرد تا حد امکان ظرفیت‌ها به سمت تحقق علایق دانش آموز به پیش برود.

فیض خاطرنشان کرد: وظیفه مدیران و مشاوران هدایت تحصیلی گرایش های دانش آموزان است تا آنها آزادانه، اگاهانه و هدایت شوند و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی از طراحی 2 فرم جدید برای هدایت تحصیلی در شیوه نامه ارسالی خبرداد و افزود: فرم اول هدایت تحصیلی یک فرم توصیه‌ای است ودر فرم دوم اولویت هایی برای دانش آموزان مشخص شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش گفت: در فرم شماره 2 افرادی که در اولویت الف قرار دارند در یک محدوده زمانی اقدام به ثبت نام می کنند و درصورتی که در زمان تعیین شده افرادی از اولویت الف ثبت نام نکنند، افرادی از اولویت «ب» می توانند جایگزین آنها شوند و این روند تا الویت های جیم و دال نیز ادامه دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فیض تصریح کرد: اولویت ها نیز براساس معدل کتبی نمرات خردادماه سال های هفتم، هشتم و نهم ،‌در دروس موردنظر و هم چنین علاقه افراد تعیین می شود و افراد باید حد نصاب لازم را کسب کنند.

وی افزود: افرادی که متقاضی ثبت نام در مدارس غیردولتی هستند، شامل محدودیت زمانی ثبت نام نمی شوند،اما باید حد نصاب رشته مربوط را کسب کرده باشند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,764 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 بهمن 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir