رشد 5 درصدی کمک‌های مردمی

0
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: میزان کمک های مردمی از طریق شوراهای آموزش و پرورش، 5 درصد افزایش داشته که صرفاً برای ساخت و تجهیز مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، مرضیه گرد در حاشیه همایش تجلیل از شوراهای آموزش و پرورش گلستان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود 13 هزار میلیارد ریال از کمک های مردمی از طریق شوراها برای کل مدارس در نظر گرفته شده و در اختیارآموزش و پرورش و حوزه ی نوسازی و تجهیز مدارس قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:آموزش وپرورش یک دستگاه بزرگ و فرا دستگاهی است که خدمات آن در اقصی نقاط کشور اعم از نقاط مرزی و محروم تا قسمتهای مرفه شهرها، مناطق پر جمعیت و کم جمعیت را شامل می شود.

گرد افزود: پرداختن به مسئله آموزش و پرورش که همه ی آحاد جامعه را در بر می گیرد، یک وظیفه ملی است. در سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده، این موضوع آورده شده است. در این سند به تقسیم کار ملی توجه ویژه و خاصی شده که امیدوارم هر کدام از دستگاه ها سهم خودشان را در این تقسیم کار برای تعلیم و تربیت نسل آینده ساز کشور پرداخت کنند.

وی ادامه داد: اصل برنامه های وزارت، بر پایه سند تحول بنیادین و توجه به زیر نظام های سند تحول بنیادین است که در این جهت واگذاری اختیارات به شوراهای آموزش و پرورش و حرکت از سمت مدرسه به سمت مدیریت آموزش و پرورش صورت گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بحث مدرسه محوری و چرخش بر مبنای تربیت یکی از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین است که تلاش می کنیم در برنامه های کشوری سیاست گذاری به سمت تمرکز زدایی و اختیار دادن هر چه بیشتر به شورای آموزش و پرورش باشد.

گرد با اشاره به اینکه شاهد حضور بسیار گرم مردم در حوزه ی مدرسه سازی و خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار بوده ایم، گفت: در کنار این موارد مشارکت دستگاه ها را داشتیم به طوریکه تقریبا همه فرمانداران و بخش داران بیش از 93 درصد و استانداران بیش از 88 درصد در جلسات آموزش و پرورش حضور داشته‌اند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,728 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 بهمن 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir