فعالیت 1600 مدرسه امین در کشور

0
معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به مخاطبان 40 میلیونی این ستاد، اظهار کرد: باید برنامه‌های کاربردی را برای استفاده این مخاطبان در اولویت داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین درودی در گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه و آموزش و پرورش که امروز 20 دی در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، از تالیف کتب درسی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های این ستاد یاد کرد و افزود: در حال حاضر بخش پژوهش کتب درسی براساس نیازهای استان‌های مختلف با همکاری حوزه و آموزش و پرورش کار تالیف کتب را انجام می‌دهد.

درودی از راه‌اندازی مدارسی تحت عنوان " مدارس امین" به عنوان یکی از مهمترین فعالیتهای این ستاد یاد کرد و افزود: در حال حاضر حدود 1600 مدرسه امین در کشور فعال است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تمایل خانواده‌ها به ثبت نام و تحصیل فرزندانشان در مدارس امین، گفت: میزان مقبولیت این مدارس در بین خانواده‌ها به اندازه‌ای است که گاه خانواده ها ترجیح می‌دهند به جای تحصیل فرزندانشان در مدارس غیر انتفاعی، آنها را در مدارس امین ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در مدارس امین روحانیون آموزش دیده و آشنا به ساختار آموزش و پرورش کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر مقدم بودن تزکیه بر تعلیم، گفت: توجه به این مهم خواهد توانست در تعلیم و تربیت انسان‌های مقید و متعهد مثمرثمر باشد.

درودی در ادامه حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را دو بازوی توانمند فرهنگی در جامعه اسلامی برشمرد و افزود: با همکاری این دو بخش خواهیم توانست در راستای تربیت انسان‌های متعهد گام برداریم.

درودی افزود: 500 نفر از طلاب اهل تشیع و تسنن علاقمند با عنوان طلبه وظیفه و به دستور مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش استان‌ها مشغول به خدمت شده‌اند.
 
وی اعلام آمادگی آموزش و پرورش را شرط اولیه برای اعزام روحانیون عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش هرجایی درخواست حضور روحانیون و مبلغان را داشته باشد، تمهیدات لازم برای حضور این افراد اندیشیده خواهد شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,647 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 دی 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir