همکاری 70 هزار آموزش دهنده با نهضت سوادآموزی

0
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بیش از 10 هزار و 500 فرهنگی و نزدیک به 60 هزارآموزش دهنده آزاد در امر آموزش با سواد آموزی همکاری دارند.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اظهارکرد: با وجود چندین سال وقفه در تشکیل شورای پشتیبانی سواد آموزی در سطح کشور،  تا کنون 6 جلسه کشوری برگزار شده که با 54 مصوبه رشد قابل توجه ای داشته است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از تشکیل 230 جلسه و بیش از 1500 مصوبه در سطح استانهای کشور خبر داد و تصریح کرد: در سطح شهرستان‌ها و مناطق نیز بیش از 3300 جلسه در این زمینه تشکیل شده که حاصل آن  13 هزار و 500 مصوبه در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارگیری سال90 به عنوان آخرین مرجع، در گروه سنی 10 تا 49 سال کشورحدود 3 میلیون و 456 هزار بی‌سواد مطلق ثبت شده که بخشی از آن را اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر تشکیل می دهند.

باقرزاده افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در طول 5 سال گذشته برای آموزش این افراد، برآورد بر این است که این آمار هم اکنون به حدود یک میلیون و 138 هزار تن کاهش یافته که با انتشار نتایج  سرشماری سال 95 این آمار اصلاح خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: برنامه سوادآموزی کشور بر اساس آمار یونسکو، پیشرفت قابل توجه نیم درصدی در سنین 15 الی 24 سال به 98.3 دهم  درصد رسیده‌ایم و درگروه سنی 25 تا 64 سال با حدود 2.64 درصد رشد به 89 درصد رسیده‌ایم.

وی افزود: استان فارس از نظر کمی در زمینه شناسایی و جذب بی سوادان توانسته در3 سال اخیر درسطح کشور رتبه برتر را کسب کند و امید است در زمینه کیفی نیز با  نگه داشت و ارتقاء پایه تحصیلی سوادآموزان به موفقیت های بیشتری دست یابد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افراد بین10 الی 50 ساله را  به عنوان جامعه هدف سواد آموزی معرفی کرد و افزود: سواد آموزی بدون توجه به شهری، روستایی و عشایری بودن این گروه و در هر زمان و مکانی موظف به برنامه ریزی برای رفع مشکل بیسوادی این افراد است  که در این راستا نزدیک به 70 هزار تن شامل 10 هزار و 500  فرهنگی و نزدیک به60 هزار آموزش دهنده آزاد همکاری می کنند.

باقرزاده با اشاره به ارزیابی های انجام شده در زمینه معرفی دستگاه‌های برتر در زمینه حمایت از سواد آموزی گفت: استاندار فارس به عنوان یکی از 3 استاندار برتر در زمینه پشتیبانی از حوزه سوادآموزی درسطح کشور شناخته شده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,938 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 دی 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir