حافظه محوری، چالش‌ فعلی آموزش کشور

0
وزیرآموزش و پرورش به نقش کلیدی نیروی انسانی در توسعه اشاره کرد وگفت: اگر کشور آباد می خواهیم باید بیشترین سرمایه گذاری را در مدرسه داشته باشیم و به معلم به عنوان رکن اصلی مدرسه بهای زیادی بدهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر فخر الدین دانش آشتیانی در نشست با تشکل های فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان که در سالن کنفرانس خانه معلم زاهدان برگزار شد، اظهارکرد: توجه ویژه به این استان از اولویت های کاری من است و سعی خواهم کرد با همین نگاه و در حد توان برنامه های خود را دنبال کنم تا رفع محرومیت در این منطقه اتفاق بیفتد.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا جایگاه آموزش و پرورش را درجامعه ارتقاء دهیم، خاطرنشان کرد: ارتقاء این جایگاه تنها به مدد خود فرهنگیان ممکن خواهد بود.

وی تلاش جمعی افراد در استانها را نکته بسیار مهمی در توسعه عنوان و اظهارکرد: نقش کلیدی نیروی انسانی در توسعه را نباید نادیده گرفت چرا که اگر به این موضوع توجه نکنیم شاهد هیچ توسعه‌ای نخواهیم بود .

دانش آشتیانی تصریح کرد: یکی از عل‌ هایی که بنده بر اهمیت پرورش و مقدم بودن آن بر آموزش تاکید دارم همین اثر گذاری نیروی انسانی است چراکه سلطه آموزش بر پرورش، اثرات نامطلوبی در رشد و توانمندی نیروی انسانی توسعه نگر خواهد داشت.

وی حافظه محوری را از چالش‌های آموزش فعلی دانست و بیان کرد: تفکر، اندیشه ورزی و کسب مهارت های لازم از نیاز های اصلی سنین کودکی است و دانش آموز باید این اختیار را داشته باشد تا این مهارت ها را در کلاس درس تمرین کند.

وزیرآموزش و پرورش افزود: معلم باید به گونه‌ای عمل کند تا اندیشه ورزی دانش آموزان زمینه بروز پیدا کند چرا که در صورت عدم تجلی این مهارت ها در سنین کودکی نمی توان انتظار داشت تا نیروی انسانی توانمند درآینده تحویل جامعه شود.

دانش آشتیانی اظهارکرد: سیستم آموزشی که بتواند این مهارت ها را در دانش آموزان به وجود بیاورد افرادی را تربیت خواهد کرد که می توانند برنامه‌های متناسب با کشور و بوم خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه باید رویکرد جدیدی در نظام تعلیم و تربیت به وجود بیاوریم، تاکیدکرد: تضمین نسل های آینده برای رهایی از موانع توسعه مستلزم تغییر نگرش است و تلاش خواهیم کرد این رویکرد جدید تحقق پیدا کند .

وزیرآموزش و پرورش با تاکید براین که این مهارت ها، مهارت هایی نیست که در هر سن و سالی به رشد و نمو برسند، بیان کرد: بسیاری از محققین فلسفه تعلیم و تربیت بر این باورند که این گونه مهارت ها تنها در کودکی کسب خواهد شد و به همین دلیل مقطع ابتدایی دارای اهمیت فراوانی است.

دانش آشتیانی مدرسه را زیربنای توسعه دانست و خاطر نشان کرد: اگر کشور آباد می خواهیم باید بیشترین سرمایه گذاری را در مدرسه داشته باشیم و به مدرسه و معلم به عنوان رکن اصلی مدرسه بهای زیادی بدهیم چرا که معلم نقش بسیار کلیدی در امر پرورش دارد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت خانه باید نقش سیاست گذاری داشته باشد، افزود: تمرکز زدایی نه تنها در سطح وزارتخانه بلکه باید در استان ها نیز لحاظ شود تا مدیر مدرسه با اختیار مسائل مدرسه را به پیش ببرد و معلم نیز بتواند برنامه آموزشی خود را در راستای اهداف اساسی تعلیم و تربیت دنبال کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیرآموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های اساسی ما توجه به منابع مالی، پتانسیل ها و ظرفیت های خود آموزش و پرورش است از همین روی سعی کرده ایم در بودجه سال 96 مواردی را لحاظ کنیم که با تبدیل کاربری یک سری از املاکی که ارزش افزوده بالایی دارند در مسیر توسعه فضاهای آموزشی اقدامات موثری انجام دهیم.

دانش آشتیانی اظهارکرد: سعی خواهیم کرد کانون های بازنشستگی را در حد توان مورد حمایت قرار دهیم اما آنچه در این زمینه اهمیت بیشتری دارد استفاده از تجربه و مشورت این عزیزان است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,236 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 دی 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir