نظارت بالینی بر فعالیت معلمان

0
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت کیفی سازی آموزش‌های مهارتی گفت: توانمندسازی و نظارت بالینی بر فعالیت معلمان از جمله برنامه‌های جدی وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، محسن حسینی مقدم در همایش سرگروه‌های آموزشی رشته حسابداری شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش سراسر کشور که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است، با اشاره به ضرورت کیفی سازی خدمات آموزشی، اظهار کرد: توانمندسازی و نظارت بالینی بر فعالیت معلمان،‌ دو هدف اولویت‌دار دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که در رویکرد جدید مدارس باید نیاز خود را برای مدیران وزارتخانه تعیین و تکلیف کنند، گفت: تمام ظرفیت‌های آموزشی و پرورش باید در خدمت دانش‌آموزان و مدارس باشد.

حسینی مقدم در ادامه بررسی تناسب سیاست‌های اعمال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش با نیاز جامعه، دانش‌آموزان و بازار کار را از جمله رسالت‌های سرگروه‌های آموزشی رشته‌های مختلف دانست و در مورد مشکلات بحث هدایت تحصیلی، بیان کرد: علی‌رغم این که تب رشته تجربی دانش‌آموزان کشور را فرا گرفته، مشاوران هدایت تحصیلی هم آن طور که باید و شاید نسبت به هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کاربردی و مهارتی اقدام نمی‌کنند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تغییرات کتب درسی، افزود: تغییر محتوای کتاب‌های درسی که تاکنون در 28 رشته فنی و حرفه‌ای انجام شده،‌ به منظور آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف بازار کار در رشته‌های مختلف است.

وی با اشاره به ضرورت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تدوین و اجرای برنامه‌های راهبردی در حوزه متوسطه تصریح کرد: در سال گذشته از مجموع اعتبارات اختصاص داده شده به تأمین تجهیزات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فقط 25 درصد محقق شده است.

این مقام مسئول در پایان کیفیت بخشی را از دیگر اولویت‌های اجرایی در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مختلف به ویژه دوره متوسطه دانست و بیان کرد: توجه به بحث کیفیت در دوره‌های ضمن خدمت سرگروه‌ها و معلمان نقش مهمی در افزایش کیفیت آموزشی ایفا می‌کند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,679 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 دی 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir