تالیف کتابهای درسی با پشتوانه 15 سال مطالعه

0
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به پشتوانه مطالعاتی برای تالیف کتابهای جدید درسی، گفت: کتاب‌های درسی آموزش و پرورش با پشتوانه بیش از 15 سال مطالعه در حوزه های مختلف تالیف می شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در نشست تالیف کتب جدید با سرگروه های آموزشی استان سمنان در پژوهشکده خانه معلم سمنان، با بیان این که از سال 1350 نظام آموزشی و درسی در ایران تغییر نکرده بود، افزود: تغییر و تالیف کتاب های جدید درسی، تغییر و تحول در نظام آموزشی و محتوای کتاب های درسی و به روز شدن آن پس از 30 سال صورت گرفت.

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی به بیان این که رویکرد تغییر، برنامه ریزی آموزشی و کتاب های درسی، نقش مهمی درعمق بخشی به ساز و کار نظام آموزش و پرورش دارد، افزود: امروزه تالیف کتاب ها و برنامه ریزی های درسی با چهار محوریت خدا، خلق، خلقت و انسان انجام می شود.

وی، عنوان‌های درسی مورد نیاز امروز کشور را تفکرحکمت، قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی، فرهنگ وهنر و زبان های خارجی دانست و خاطرنشان کرد: بعد زیبایی شناختی و روحیه زیبایی شناسی باید در کشور تقویت و ترویج روحیه پرسش‌گری در برنامه های آموزشی برای دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

محمدیان، یکی از نیازهای برگزاری کلاس ها را داشتن رویکرد عمقی در درس های تخصصی عنوان کرد و افزود: در برگزاری جلسات درس، عمق بخشی به موضوع ها می‌تواند در به نتیجه رساندن موضوع تاثیر زیادی داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه برنامه های درسی برای توسعه و عمل به دانش، باید به گونه ای باشد که عقل را قانع و دل را مطمئن کند، گفت: توسعه دانش باید همراه با عمل عبادی و روزانه و اخلاق‌محور باشد.

وی یاد آور شد: 35 ساعت آموزش در هفته برای دانش آموزان متوسطه دوره دوم، 30 ساعت برای دانش آموزان متوسطه دور اول، و20 ساعت برای دانش آموزان ابتدایی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی با بیان این که بیشتر شکایت معلمان از حجم زیاد کتاب های درسی است، افزود: معلمان با هم اندیشی و با مشخص کردن و انعکاس دادن عنوان ها و سرفصل هایی که ضرورتی برای تدریس ندارد، می توانند به آموزش و پرورش، در تالیف و مناسب سازی کتاب های درسی کمک کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی با بیان این که بیشتر فعالیت و تدریس برای دانش آموزان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش باید عملی باشد، گفت: کتاب های این شاخه تحصیلی در کنار آموزش های مهارتی و عملی کاربرد دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,516 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 دی 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir