لزوم مشارکت خیران در توانمندسازی نیروی انسانی

0
وزیر آموزش و پرورش اعتقاد دارد که خیران علاوه بر حوزه سخت‌افزاری و ساخت اماکن آموزشی باید توان خود را در عرصه نرم‌افزاری و حوزه‌های آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی نیز متمرکز کرده و در این بخش هم سرمایه‌گذاری کنند.

‌به گزارش ایسنا، دکتر فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی پنجشنبه 25 آذر در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در شیراز، ضمن قدردانی از رئیس هیئت مدیره و اعضای بنیاد صدرهاشمی‌، گفت: علاوه بر اهمیت مسئله مالی و اعتباری پروژه‌های آموزشی، نگاه به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش با ارزش است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ارتقاء کیفی فعالیت‌های آموزشی و توان نیروی انسانی در فضاهای آموزشی در کنار توجه به بعد سخت‌افزاری و ایجاد فضاهای آموزشی، افزود: لازم است خیرین علاوه بر ساخت فضاهای آموزشی در زمینه آموزش و توانمندسازی معلمان، به‌ویژه معلمان شاغل در مناطق محروم و دور افتاده نیز همیاری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: برای دستیابی به توسعه و ایجاد امکان بیشتر برای خدمت رسانی به مردم، باید در آموزش و پرورش و برای نیروی انسانی آن سرمایه گذاری کرد و تاکید مقام معظم رهبری هم سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این حوزه است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که زیرساخت اصلی توسعه سرمایه‌گذاری برای نیروی انسانی به‌ویژه در آموزش و پرورش و خصوصا در مقطع ابتدایی است، گفت: اگر بخواهیم توسعه در کشور به جایگاه واقعی خود برگردد و امکان بیشتری برای خدمت رسانی به مردم داشته باشیم، باید در آموزش و پرورش و برای نیروی انسانی آن سرمایه گذاری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش و فرهنگیان این است مدرسه را به عنوان زیربنای توسعه کشور به مردم معرفی کنند، چرا که هم اکنون این موضوع هنوز در حد شعار باقی مانده و باور چندانی به آن نیست.

آشتیانی گفت: هم‌اکنون بنگاه‌های اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که برای تربیت نیروی انسانی توانمند و کارآمد در جامعه، باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود. براساس سیستم‌های جدید آموزشی لازم است در طراحی فضاهای آموزشی نیز بازنگری شود زیرا فضای کالبدی و معماری مدارس در فرایند آموزش و مرحله یاد دهی و یادگیری تاثیر مهمی دارد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در ساخت فضاهای آموزشی گفت: فضاهای آموزشی باید متناسب با روش‌های نوین آموزشی ساخته شود تا جوابگوی نیاز دانش آموزان باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما اعتقاد داریم، فضایی که دانش‌آموز وارد آن می‌شود باید شاد و با نشاط باشد، چرا که دانش‌آموز ساعات زیادی از وقت خود را در این محیط سپری می‌کند و این محیط شاداب و صمیمی است که ما را به مدرسه زندگی نزدیک کرده و در تربیت دانش آموزان موثر خواهد بود.

وی با تاکید براینکه تعلیم و تربیت استعدادهای کشور، نیازمند دگرگونی و تغییر در نگرش است،‌گفت: برای شکل‌گیری صحیح تعلیم و تربیت باید نگاهمان را به این سمت سوق دهیم که تعلیم و تربیت مشارکتی و دو سویه است.

آشتیانی تاکید کرد: معلمان نیز می‌توانند از دانش‌آموزان بیاموزند و اینگونه است که تعلیم و تربیت صحیح شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید بستری فراهم کند تا خلاقیت‌های دانش‌آموزان رشد کند و معلمان در این زمینه تسهیل‌گر هستند.


وزیر آموزش و پرورش با سفر به شیراز در مراسم آغاز عملیات احداث مجتمع آموزشی صدرهاشمی شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، صبح پنجشنبه 25 آذر در سفر به شیراز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در شیراز شرکت کرد.

دانش‌آشتیانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس نیز شرکت خواهد کرد.

مجتمع آموزشی صدرهاشمی در زمینی به مساحت 54 هزار مترمربع و در زیربنای 45 هزار متر احداث خواهد شد و به شکل شبانه‌روزی برای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان مستعد بی‌بضاعت دختر و پسر، توسط بنیاد صدرهاشمی در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,913 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir