رقابت دانش‌آموزان با انجام آزمایش‌های علمی

0
رییس کارگروه جایزه مصطفی (ص) از برگزاری دور جدید جایزه مصطفی (ص) از سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدعلی عمرانی در نشست خبری امروز با ارائه گزارشی از فعالیت جایزه مصطفی (ص) افزود: در دومین دوره جایزه مصطفی (ص) 1895 دانشمند نهاد و سازمان‌های حوزه‌های علم و فناوری در جهان اسلام به این جایزه معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه هر دانشمند به تنهایی نمی‌تواند کاندید دریافت این جایزه شود، ادامه داد: دانشمندان برجسته باید از سوی مراکز علمی، پژوهشگاه‌ها و یا دانشگاه‌ها به این جایزه معرفی شوند که بر این اساس فراخوان معرفی کاندیداها برای 355 مرکز پژوهشی و دانشگاه‌های جهان اسلامی ارسال شد.

عمرانی با تاکید بر اینکه با اعلام این فراخوان تعداد زیادی از طرح‌های دانشمندان برجسته به این جایزه معرفی شدند، اضافه کرد: تامین مالی این جایزه با مشارکت 229 عضو داخلی و 30 عضو بین‌المللی به عنوان خادم‌المصطفی تامین شد که با اعطای نشان خادم‌المصطفی و اعطای سپاس‌نامه از آنها تقدیر شد.

رییس کارگروه جایزه مصطفی (ص) ایجاد صندوق موقوفات را از دیگر اقدامات جایزه مصطفی نام برد و گفت: سرمایه‌های این صندوق در حال حاضر به بیش از 8 میلیارد تومان افزایش یافته است و درصددیم که این اعتبارات صرف توسعه فناوری در جهان اسلام شود.

عمرانی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه نذر و وقف علمی ادامه داد: به منظور حمایت بیشتر از طرح‌های پژوهشی جهان اسلام اقدام به تامین سرمایه از طریق نذر و وقف علمی کردیم.

وی مهمترین پروژه این اقدامات را ثبت جایزه مصطفی (ص) در مجمع عمومی کامستک دانست و یادآور شد: در قطعنامه پایانی این مجمع که با حضور وزرای علوم جهان اسلام و نمایندگان وزرای جهان اسلام برگزار شد، نام جایزه مصطفی (ص) درج شد.

رییس کارگروه جایزه مصطفی (ص) همچنین از ثبت این جایزه در 90 کشور جهان خبر داد و یادآور شد: این ثبت مراحل پایانی را طی می‌کند.

عمرانی، اجرای پروژه‌های ملی و فراملی را از دیگر اقدامات این جایزه عنوان کرد و افزود: بر این اساس نشست‌هایی با عنوان تبادل علم و فناوری در کشورهای مسلمان برگزار می‌شود که دور دوم این نشست‌ها از 29 آذر تا 3 دی‌ماه در دانشگاه upm مالزی برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری «مسابقه دانش‌آموزی نور» افزود: این جایزه همزمان با گرامیداشت پروفسور «جکی ایینگ» برگزار می‌شود.

رییس کارگروه جایزه مصطفی (ص) اضافه کرد: در این جایزه که در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود، باید شرکت‌کنندگان آزمایش‌های علمی که قابل عرضه برای جامعه باشند، انجام دهند.

به گفته وی، در سال گذشته با حمایت خیرین علم و فناوری برای مدارسی که در برگزاری این مسابقه مشارکت داشتند، با مبلغ 360 میلیون تومان تجهیزات آزمایشگاهی تامین شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,387 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir