معرفی بیش از 3000 کتاب مناسب به دانش‌آموزان

0
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به اعلام جزئیات سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد پرداخت و گفت: در سال تحصیلی جاری 3639 عنوان کتاب مناسب را به دانش‌آموزان و معلمان در همه مقاطع تحصیلی معرفی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمد ناصری در  نشست خبری سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هفت عنوان مجلات رشد با تیراژ سه میلیون و 900 هزار جلد منتشر می‌شد که در حال حاضر این تعداد به بیش از 30 عنوان مجله رشد با 40 میلیون تیراژ رسیده است اظهار کرد: یکی از اقدامات دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی  انتخاب کتب برگزیده و معرفی آن در فهرستگان کتاب‌نامه رشد است.

وی افزود: در سال جاری فهرستگان منابع آموزشی را به 105 هزار مدرسه ارسال کرده‌ایم؛ در صورتی که در گذشته  10 تا 15 درصد مدارس این فهرستگان را دریافت می‌کردند.

به گفته مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در این فهرستگان کتاب‌های با امتیاز 80 به بالا را معرفی می‌کنیم.

ناصری با اشاره به  اینکه طی 17 سال گذشته 25 هزار کتاب مناسب را معرفی کرده‌ایم اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری 3639 عنوان کتاب مناسب را به دانش‌آموزان و معلمان در همه مقاطع تحصیلی معرفی کرده‌ایم. ضمن اینکه در سال تحصیلی جاری به ازای هر روز آموزشی به طور میانگین بیش از 24 کتاب مناسب معرفی شده است. برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به ازای هر روز آموزشی بیش از هفت کتاب مناسب و استاندارد معرفی کرده‌ایم که می‌تواند در موضوعات مختلفی مانند داستانی و غیرداستانی باشد.

وی افزود: برای دانش‌آموزان متوسطه اول در هر روز آموزشی پنج کتاب و برای دانش‌آموزان متوسطه دوم شش کتاب معرفی شده؛ ضمن اینکه برای هنرجویان و هنرآموزان شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز پنج کتاب مناسب و برای پیش دبستانی دو کتاب مناسب معرفی شده است.

دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد در ادامه به اعلام جزئیات سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد پرداخت و گفت: سیزدهمین دوره جشنواره 29 آذرماه در مدرسه دارالفنون برگزار خواهد شد و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می‌شود.

ناصری با بیان اینکه از 4366 کتاب مناسب سال‌های 93 و 94 ، 1073 کتاب به مرحله داوری رسیده است گفت: حدود 200 عنوان کتاب قرآنی و نیز 400 عنوان کتاب کمک آموزشی فنی و حرفه‌ای از داوری این جشنواره خارج شده است و در بخش‌های مستقل در آینده داوری می‌شود.22 گروه داوری و 68 داور کار قضاوت را بر عهده داشته‌اند و از 1073 کتاب 117 کتاب از 64 ناشر نامزد شده‌اند و از مجموع 64 ناشر نیز 2 ناشر مؤلف داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال شاهد رشد چشمگیر حضور ناشران شهرستانی بوده‌ایم و بعد از انجام مراحل داوری 15 اثر به عنوان اثر برگزیده و 19 اثر تقدیری داریم که 25 ناشر در انتشار این کتاب‌ها سهیم هستند. بیشترین کتب داوری شده در جشنواره مربوط به  حوزه روانشناسی و تربیتی با 420 عنوان کتاب هستند. در بخش پیش‌دبستانی 108 عنوان و در گروه داستان ابتدایی نیز 84 عنوان کتاب شرکت داشته‌اند و در مجموع از 34 اثر برگزیده در جشنواره سیزدهم تقدیر خواهد شد.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید اولیای دانش‌آموزان را در خصوص خرید کتاب‌های کمک آموزشی آگاه کنیم عنوان کرد: خرید کتاب‌های کمک آموزشی سواد بیشتر و موفقیت در کنکور را به دنبال ندارد. از سوی دیگران معلمان نباید در مدارس دانش‌آموزان را با حجم عظیمی از منابع کمک درسی مواجه کنند. انتقال مفاهیم آموزشی ضرورتاً بر عهده معلم است و اینکه کتاب درسی را خودآموز کنند  صحیح نیست و قرار است در مدرسه تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,935 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir