کمیته مشترک وزارت علوم و آموزش‌وپرورش ایجاد شود

0
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در وزارت آموزش و پرورش، پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک همکاری میان وزارت علوم و آموزش و پرورش را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی روز یکشنبه، 21 آذرماه در مراسم جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان پژوهنده سال 95 با تاکید بر اینکه اولین روز هفته پژوهش با مدرسه آغاز می‌شود، اظهار کرد: دلیل آن وجود جوانان و دانش‌آموزان در سنین رشد و یادگیری و کسب مهارت و پرسشگری است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های میان دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش، پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک همکاری به منظور توسعه پژوهش و فناوری میان این دو وزارتخانه را ارائه کرد.

فرهادی با اشاره به وجود بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این عدد نشان می‌دهد که رسالت سنگینی بر عهده این وزارتخانه است و رویکرد پژوهش‌محوری نیز این مسؤولیت را سنگین‌تر می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش موضوعی نیست که بتوان در یک مقطع به آن دست یافت، اضافه کرد: باید از توسعه تحقیقات و پژوهش فرهنگی ایجاد کرد که از زمان ورود به دوره پیش‌دبستانی تا پایان عمر ملکه ذهن باشد و این به معنای یک آموزش مادام‌العمر است.

فرهادی با تاکید بر اینکه سال‌های زیادی از آموزش متکی بر آموخته‌های انباشتی و کم‌اثر گذشته است، یادآور شد: امروز یادگیری معطوف به حل مساله، پرسشگری، ایده‌آفرینی، خلاقیت و یادگیری مشارکتی است.

وی، این رویکرد آموزشی را منشأ ثمرات عظیم در کشور و توسعه همه‌جانبه کشور دانست و ادامه داد: هر چه فاصله میان دو نظام آموزشی وزارت علوم و آموزش و پرورش کمتر شود و ارتباط هدفمندی میان این دو نظام آموزشی برقرار شود، بیشتر می‌توان به مرجعیت علم و فناوری ایران امید داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه ایجاد جامعه علم‌باور و پژوهش‌محور از سال‌های ابتدایی مدرسه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای نهادینه کردن این مهم باید این فرهنگ را در برنامه‌های درسی بگنجاند که البته این امر در سال‌های اخیر به آن توجه شده است.

فرهادی هفته پژوهش را فرصت مغتنمی برای قالب شدن گفتمان پژوهشی در کشور دانست و گفت: در این هفته بسیاری از ارگان‌ها دستاوردهای علمی خود را در سراسر کشور عرضه می‌کنند، ضمن آنکه در هر استانی شورای پژوهش و فناوری شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ما میراث‌دار علمی عظیمی هستیم، گفت: با تصویب اسناد بالادستی چون سند چشم‌انداز و ابلاغیه مقام معظم رهبری دیگر بهانه‌ای برای نرسیدن به مرجعیت علمی نداریم.

فرهادی فائق‌آمدن به مدرک‌گرایی و تربیت انسان‌های کارآفرین در دانشگاه‌های نسل سوم را از رویکردهای نظام آموزش عالی دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده، پژوهش نقش پررنگ‌تری در منافع ملی و افزایش سهم اقتصادی داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه این رویکرد، بستر اقتصاد مقاومتی را ایجاد می‌کند، اضافه کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از خدمات آموزشی و پژوهشی که در دانشگاه‌ها ایجاد شده است، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال راه‌اندازی 130 آزمایشگاه مرجع و مرکزی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هستیم که در حال حاضر 50 آزمایشگاه مرجع فعال شده است و مابقی در حال تکمیل شدن است.

به گزارش ایسنا، طی برگزاری مراسمی در دبیرستان دکتر علی شریعتی با حضور وزیر علوم، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش از 21 دانش‌آموز پژوهنده تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,412 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir