شناسایی 27 هزار دانش‌آموز دیرآموز

0
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از شناسایی 27 هزار دانش آموز دیرآموز در سطح کشور در سال جاری خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، مجید قدمی امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان که در مدرسه توحید سنندج برگزار شد، یکی از مقولات موردتوجه در آموزش و پرورش را شاخص توجه به تفاوت‌های فردی عنوان کرد و گفت: هر چه نظام آموزشی انعطاف داشته باشد و سطح آموزشی مخاطبین را افزایش دهد دارای کیفیت است.

وی افزود: در همین راستا در نظام آموزشی کشور ما، تشکیلاتی به نام سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش بینی و این سازمان متولی امر آموزش و توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه از حقوقی برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در صدر اسلام و بر اساس سنت نبوی و سیره ائمه اطهار به تفاوت‌های فردی و مقوله معلولیت توجه شده و در این خصوص پیام‌های ارزشمندی برای کاربردی کردن آنها وجود دارد.

وی به شرایط و ضروریات آموزش و پرورش افراد با نیازهای ویژه اشاره کرد و برخورداری دانش آموزان با نیازهای ویژه از معلم و امکانات خوب محیطی، تشخیصی و عمل به موقع را مهم دانست.

قدمی ادامه داد: معلم پایه اول از جایگاه مهمی برخوردار است و باید در انتخاب معلم این پایه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی در ادامه از شناسایی 27 هزار دانش آموز دیر آموز در سطح کشور در سال جاری خبر داد و گفت: در همین راستا محتوا و فیلم آموزشی ویژه معلمان مدارس عادی برای تدریس دانش آموزان دیرآموز تهیه و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیشگیری در زمینه بروز دیرآموزی در دانش آموزان را با همکاری و تعامل بهزیستی ضروری دانست و با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری برای جلوگیری از بروز اختلال در یادگیری و شناسایی به موقع و کار تشخیصی درست، آموزش والدین را برای مواجهه با این مسائل مهم عنوان کرد.

وی پیش بینی آموزش‌های لازم متناسب با مخاطبین، اولیای دانش آموزان و مربیان را حیاتی دانست و تصریح کرد: باید زمینه و بستر لازم برای رشد دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود، چرا که معلولیت محدودیت نیست بلکه ایجاد توانایی است و توانایی زنده کردن خانواده و جامعه است.

قدمی روز جهانی معلولان را بهانه‌ای برای بزرگداشت مقام و منزلت معلولان و ضرورت توجه به مسائل و مشکلات این افراد دانست و با اشاره به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در این حوزه و حل بخشی از مشکلات؛ افق آینده را روشن ارزیابی کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان با بیان اینکه اعتبارات خاصی برای استان پیش بینی خواهد شد، گفت: باید در این راستا از مشارکت و پتانسیل خیرین نیک اندیش نیز استفاده شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,282 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir