اساس‌نامه انجمن اولیاء و مربیان تغییر می‌کند

0
سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش از تغییر اساس‌نامه انجمن اولیاء و مربیان خبر داد و گفت: برای توسعه مشارکت واقعی مردم در آموزش و پرورش این اساس‌نامه پس از 28 سال تغییر می‌کند.

به گزارش ایسنا، بهزاد دهنوی امروز 15 آذر ماه در مراسم سومین صحن علنی پارلمان اولیاء خراسان رضوی که در محل مرکز رفاهی امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اساس‌نامه فعلی انجمن اولیاء و مربیان در سال 1368 تدوین شده است و در سال جاری با تصویب شورای اداری به ریاست رئیس جمهور مصوب شده است برای توسعه مشارکت واقعی مردم در آموزش و پرورش این اساس‌نامه پس از 28 سال تغییر کند.

وی ادامه داد: اساس‌نامه انجمن اولیاء و مربیان مربوط به نیازهای سال 67 بود و نیاز به تغییر آن احساس می‌شد، این اساس‌نامه مبنای فعالیت‌ها، آئین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و ... انجمن اولیاء و مربیان خواهد بود.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی پارلمان اولیاء دارد از اعضای منتخب پارلمان تقاضا کرده‌ایم ما را در تدوین اساسنامه یاری کنند و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند.

دهنوی در خصوص زمان نوشته شدن اساس‌نامه جدید، اظهار کرد: پیش‌نویس‌های اولیه اساس‌نامه آماده شده و در آموزش و پرورش در حال بررسی است، تهیه اساس‌نامه جدید تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: رئیس جمهور در اولین نشستی که با مدیران آموزش و پرورش داشته‌اند در رابطه با انجمن اولیاء و مربیان گفته‌اند حضور اولیاء در انجمن نباید تشریفاتی باشد که متاسفانه در بعضی از مواقع این گونه بوده است.

دهنوی گفت: رئیس جمهور در شورای عالی اداری دستور داده‌اند که انجمن اولیا و مربیان برای توسعه مشارکت واقعی اولیاء و خانواده‌ها در آموزش و پرورش به صورت تشکل مردمی و غیر دولتی اداره شود،  ایشان آموزش و پرورش را مکلف کردند که زمینه مشارکت واقعی اولیاء را فراهم کنند.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای عملیاتی شدن و فراهم شدن زیربنای کار می‌خواهیم اساس‌نامه موجود انجمن اولیاء و مربیان را تغییر دهیم.

دهنوی افزود: براساس سند تحول بنیادین خانواده‌ها باید در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ارزیابی از برنامه‌های آموزش و پرورش مشارکت واقعی داشته باشند، انجمن اولیاء و مربیان این بستر را باید فراهم کند.

وی با بیان اینکه باید هماهنگی بین مدرسه و خانواده‌ افزایش یابد تا بتوانیم در تربیت دانش‌آموزان موفق‌تر عمل کنیم، اظهار کرد: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، اما در حال حاضر فرصت‌هایی برای رفع موانع فراهم شده است تا انجمن اولیاء و مربیان به نقش اصلی خود برگردد و بتواند هدایت و راهبری در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت داشته باشد

دهنوی از طراحی پنج سامانه نرم‌افزاری خبر داد و گفت: برای افزایش دقت و سرعت کارها در حال طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های مدیریت مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده، مجله پیوند، انجمن اولیاء و مربیان، آموزش اولیاء و سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان هستیم، این سامانه‌ها ابتدا در بعضی از مناطق به صورت آزمایشی راه اندازی شده و سپس در سطح کشور اجرا خواهد شد.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشترک مجلات پیوند که مجله آموزشی و تربیتی است، عنوان کرد: در حال حاضر 330 هزار نفر مشترک این مجله هستند که برای  دسترسی بهتر، استفاده از مطالب گذشته و .... سامانه مجله پیوند راه‌اندازی خواهد شد.

وی در خصوص سامانه سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان، اظهار کرد: در این زمینه مسائل و مشکلاتی وجود دارد که برای مدیریت بهتر تصمیم به راه‌اندازی سامانه سرویس حمل و نقل دانش آموزان گرفته‌ایم البته این سامانه در بعضی از استان‌ها راه‌اندازی شده، اما لازم بود سامانه‌ای جامع‌تر راه‌اندازی شود و کل کشور را در بربگیرد.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اجزای سامانه آموزش خانواده، مدرسین آموزش خانواده، فعالیت‌های مدارس در حوزه آموزش خانواده و ... هستند.

دهنوی در خصوص پارلمان اولیاء خراسان رضوی، افزود: از هر اقدام و تشکلی که موجب مشارکت واقعی اولیا در آموزش و پرورش باشد حمایت می‌کنیم این اقدامات ممکن است در قالب پارلمان، اولیاء، مجلس  اولیاء و ... باشند.

وی با بیان اینکه در اساس‌نامه فعلی ظرفیت قانونی برای تشکیل کمیته‌ها داریم، خاطرنشان کرد: پس از برطرف شدن معایب پارلمان اولیاء خراسان رضوی امیدواریم بتوانیم آن را در سطح کشور تعمیم دهیم.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشکلات سرویس مدارس نظیر سرنشین اضافه، راننده‌های که صلاحیت ندارند و ...، تصریح کرد: اگر مشکلی به وجود می‌آید نشان‌دهنده این است که هر فرد به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کند و با آن آشنا نیست به وجود آمدن یک مشکل در یک سرویس را هم نمی‌توانیم به کل کشور تعمیم دهیم.

دهنوی با بیان اینکه اولیاء دلسوزترین افرادی هستند که می‌توانند ناظران واقعی در این زمینه باشند، گفت: فضای سرویس مدارس نباید از تعلیم و تربیت فاصله نداشته باشد، به دنبال ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در سرویس‌های مدارس هستیم.

وی افزود: در این زمینه بعضی از استان‌ها برای راننده‌های سرویس دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند، بسته‌های فرهنگی و آموزشی مناسب برای عواملی که در سرویس‌ها نقش دارند فراهم خواهیم کرد.

دهنوی در خصوص انجمن‌های اولیاء و مربیان مدارس، عنوان کرد: مدارسی که بیش از 10 نفر دانش‌آموز دارد باید انجمن اولیاء و مربیان تشکیل دهند و تشکیل نشدن آن تخلف قانونی است؛ در حال حاضر 97 هزار انجمن اولیاء و مربیان با 700 هزار عضو در سطح کشور فعالیت می‌کنند برای فعالیت انجمن‌ها کتابچه راهنمایی تهیه شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های انجمن اولیاء و مربیان خراسان رضوی، اظهار کرد: این استان از نظر تعداد مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده که به صورت خودگردان اداره می‌شوند با دارا بودن 37 مرکز بیشترین تعداد مراکز را در سطح کشور دارد.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از نظر اشتراک مجلات پیوند جزو سه استان برتر کشور است، برای مدرسین آموزش خانواده کلاس‌های آموزش خانواده برگزار کرده است و سرویس‌های مدارس خراسان رضوی دارای کمترین مشکلات هستند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,196 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir